v3.2.0

[日本語]

  • 重要
    • 対応OSが Android 9.0 以降になりました。Android8以前の環境では、プレイできなくなりますので、OSのアップデートをお願いいたします。
  • 新機能
    •  「であい」の導入
      • ダンジョンで出会った他プレイヤーの亡骸が「同じユニオン」「違うユニオン」「自分か相手がむしょぞく」の場合に、選択できる行動が変化します。
        • 同じユニオンに対しては、「たのみごと」「うけとる」が可能です。
          「たのみごと」:ランダムなサブクエストを請ける事ができます。
          「うけとる」:出会った相手の所持していた装備やスキルを1つランダムに受け取れます。
        • 敵対ユニオンに対しては、「ころす」「うばいとる」が可能です。
          「ころす」:戦闘になります。
          「うばいとる」:

          戦闘になります。勝利時には、相手が所持していた能力からランダムに1つ、永続能力を奪い取る事ができます。

        • 自身か相手がむしょぞくの場合は、「うけとる」「ころす」が選択可能です。
    • 「サブクエスト」機能の導入
      • アカウント別ではなく、キャラ別に付与されるミッションです。シーズンイベントや、一部の期間限定ミッション、前述の「たのみごと」等で使用されます。
  • 機能改善
    • 各種一覧機能の刷新
      • 新しい共通一覧機能を用意しました。ソート・ページめくり・フィルタ機能・保護機能などに包括的に対応し、大量件数の一覧表示も高速になり、画面別で同じUIが使われる事で直感的にわかりやすくなりました。
    • 「保存中」表示の導入
      • ゲームデータを端末やサーバに保存している最中、ゲームを閉じないように警告するダイアログが表示されるようになりました。
    • ささやき機能の拡張
      • 発言が自身の過去の発言を上書きしなくなりました。
    • ませき等が手に入るミッション追加
      • 初心者向けに、序盤にませきが貰えるミッションが追加されました。
    • カルマダンジョンの形式を変更
      • カルマに挑むとき、元のキャラクターは削除されず、コピーキャラが作成されてカルマ内に移動する形式になりました。
    • ダンジョン説明欄に、スコア上限を表示
    • ダンジョンイベントで入手したものの説明を表示
    • 状態変化一覧にて、バフの残りターンを表示
    • ラボパーツ画面で職業選択時、職業の詳細を確認できるようになりました。
    • ラボパーツ画面の一覧機能が刷新され、ラボパーツ開発機能をアイテムショップに移動しました。
    • HPやダメージなどの上限についてのチュートリアルを追加
    • OS言語が日本語・英語以外の言語のとき、言語選択画面が出るようになりました。

    • 「ぼうけんセット」に、選択したスキンが記録されるようになりました。(既存のぼうけんセットにはスキン情報は含まれません)
    • シーズンイベント・リーグ開幕時に通知が表示されるようになりました。
    • ゲーム起動時にゲームサーバへの接続が失敗した場合でも、「Server」アイコンをタッチする事で自動的に再接続を試行するようになりました。
  • 調整
    • 「じんつうりき」を所持しているとき、バリアを持つ相手にバリアによって抵抗されなくなりました。
    • 「おうじょのめい」が即死攻撃判定されるようになりました。
    •  「かんけい」等の効果が、「ついか:~」などの効果にも適用されるようになりました。
    • 「ぎょうけつ」「きょうじん」「シールドへんかん」を同時に使用したときに、バリア獲得前に「ぎょうけつ」効果が判定されるようになりました。
    • 「にくのかべ」がシールドを獲得する効果全般で発動するようになりました。
    • 「ダメージ受けたときに」をトリガーとする効果は、すべて1ダメージ以上受けたときのみ発動するようになりました。
    • 「あしがる」の固有効果を調整しました。
    • 「ごうもんかん」

      の固有効果を調整しました。

    • 「フェアリー」

      の固有効果を調整しました。

    • 「きのこまみれ」の効果を調整しました。

    • とうくつしゃの装備パラメータを調整しました。
    • 「とおめがね」で「先の部屋が見通せない」効果を無視できるようになりました。
    • 「きょうしんしゃ」のメインステータスをまりょく/しんこうに変更しました。
    • ウィークリーダンジョンの構成を再編しました。
  • 修正
    • 「しちゅうかつ」でHPが回復したときの効果が発動しない不具合の修正
    • ウァプラの呪いが発動しないことがある不具合の修正
    • 新たに追加されたモンスターが「したいしじょう」「したどり」に出現しなくなりました。
    • リアクティブシールド発動時に、シールドが増えたときの効果が発動しない不具合の修正
    • 石化で倒すと「けいやくのおわり」が蓄積されない不具合の修正
    • ウァプラの呪いを持った状態で敵を石化させると、反撃で死んでしまう不具合の修正

[English]

  • Important
    • For now Supported OS is Android 9.0 or later. In Android 8 or earlier environment, you will not be able to play, so please update your OS.
  • New
    • New “Encounter other corpses”
      • When 

        you meet other players in the dungeon, actions you can choose will be decided by each Union.

        • For the same union, choose “Take on the request” or “Receive”.
          “Take on the request”: You can ask for a random subquest.
          “Receive”: Randomly receive an equipment or skill.
        • For hostile unions, choose “Slain” or “Snatch”.
          “Slain”: Battle.
          "Snatch”: Battle. When you win, you can take one of their abilities at random as passive ability.
        • If you or your opponent are Independents, choose “Receive” or “Slain”.
    • New “Subquest”
      • It is missions given by character, not by account. They will be used for seasonal events, some limited-time missions, and the aforementioned “Take on the request”.
  • Improvement
    • Renewal of various list functions
      • A new common list function has been prepared.
        Comprehensive support for sorting, page turning, filter function, protection function, etc., and a large number of lists are displayed at high speed, and it is easy to understand intuitively by using the same UI for each screen.
    • New “Saving” display
      • While saving game data on the device or server, a dialog will be displayed to warn you not to close the game.
    • Expansion of whisper function
      • Now your newer whisper will no longer overwrite your past whispers. (You can use it as chat!)
    • Added missions
      • For beginners, missions has been added that can be used in early stages.
    • Change karma dungeon format
      • When entering  karma, the original character is not deleted and a copy character is created and moved into karma.
    • Now you can confirm dungeon score limit in dungeon description.
    • Now you can see what type of reward you earned in dungeons.
    • In the temp status list, you can see remaining turn.
    • When selecting a job on the Lab Parts screen, you can now check the job details.
    • The list function of the lab parts screen has been renewed, so the lab parts development has been moved to the item shop.
    • Added a tutorial of the limit of HP, damage, etc.
    • The language selection screen will be displayed when the OS language is a language other than Japanese or English.
    • The selected skin is now recorded in “loadout”. (existing sets do NOT include them.)
    • Notifications are now displayed when a season event or league begin.
    • Even if the connection to the game server fails when starting the game, it will automatically try to reconnect by touching the “Server” icon.
  • Adjustment
    • When you have “Virtue”, your opponent can no longer resist debuffs by the barrier.
    • "Decree” is now judged as an “instant kill” attack. (”Avoid Critical” will work on it.)
    • Effects such as “Kankei” can now be applied to effects such as “Tsukaka:”.
    • When using “Evil Design”, “Unyielding”, and “Shield Conversion at the same time, the ”

      Evil Design

      “ effect will be now judged before acquiring the barrier. (can NOT become invinsible.)

    • "Wall of meat” will be triggered for all effects of earning shields.
    • All effects triggered by “taking damage” are now triggered only when 1 damage or more is received.
    • Adjusted the unique effect of “Foot Soldier”.
    • Adjusted the unique effect of “Torturer”.
    • Adjusted the unique effect of “Fairy”.
    • Adjusted the effect of “Mushrooms”.
    • Adjusted the equipment parameters of “Grave Robber”.
    • Even if you are under “Dark” effect, you will be able to see room details with “Infravision”.
    • The main status of “Fanatic” has been changed to “INT” and “PIE”.
    • Reorganized weekly dungeon composition.
  • Fix
    • Now “Second Wind” will trigger all “on healing” effects.
    • Now “Reactive shield” will trigger all “on earning shields” effects.
    • Now “Vapula” will work correctly.
    • Newly added monsters will no longer appear in “Corpse Market” and “Corpse Trade-In”.
    • Now you will earn “End of contract” on killing enemies by “Petrify”.
    • When you have “Vapula”, you will not die even if you kill enemies by “Petrify”.
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