- 2020.10.03
- リリース
- Release
[日本語]
- 新機能
- アイテム検索機能を刷新しました。
- 複数の条件を指定してアイテムを検索できます。
- 検索されたアイテムは、強調表示された上で先頭にソートされます。
- 検索条件の保存・読込が可能です。(最大50)
- 解体モードで検索を行い、表示された「自動選択」をタッチすると、検索対象とされたアイテムが解体対象に指定されます。
- 一括合成機能を実装しました。
- 合成モードで「一括」をタッチすることで一括合成モードが開始されます。
- 順に選択したアイテムの、1/2番目、3/4番目、5/6番目…が合成されます。(このため、選択は偶数である必要があります)
- ジャンク費用は一括で支払われます。
- 一括合成時には合成結果データの個別確認ができません。
- 改善
- 解体画面で自動選択する時、対象数がメッセージで表示されます。
- 冒険終了後、冒険したダンジョン背景画像がそのままメイン画面でも表示されるようになりました。
- アイテムアビリティ説明欄に、アビリティのカテゴリを表示するようにしました。(「攻撃系能力」など)
- はじめてジョブ画面を開いたとき、説明文が表示されるようになりました。
- この画面の説明文は、「B100Xのジョブは1つのジョブを選ぶのではなく自由にレベルを上げていく仕組みであること」を明確に伝えられるよう、再度調整予定です。
- はじめてアイテムを合成したとき、ジャンクの説明文 が表示されるようになりました。
- 各画面下部のTips欄に「?」ボタンを追加しました。Tips文あるいはこのボタンを押すことで、画面の詳細説明を読むことができます。
- ジャンクと経験値の表示位置を調整し、アイコンとの距離を近づけることで、どちらを指す数字かをわかりやすくしました。
- アイテム画面やスキル画面などを開いているとき、背面にあるメインメニューUIを非表示にするようにしました。(描画負荷軽減のため)
- スマートフォン版向けにも、設定画面下部に「ゲーム終了」ボタンを設置しました。
- 調整
- フルブレイクの効果と説明文を修正しました。(現在エナジー分のダメージを敵に与え、自身のエナジーを失う、が正しい挙動です)
- 一部のUI表示位置・サイズを調整しました。
- 修正
- 状態異常が治療された後、即座に効果が解除されない不具合を修正しました。
- 使徒の軍勢効果が1ターンに1回までしか発動しない不具合を修正しました。
- スキルで直接付与する効果以外でパワードレインが機能しない不具合を修正しました。
- 合成でルーンワードを発動させたとき、合成結果アイテムの名前に元のルーン名まで残ってしまう不具合を修正しました。
- 冒険途中にゲームを終了したあと、そのプレイデータをロードし直すたびにハートが減り続けてしまう不具合を修正しました。
- 英語設定でも一部画面で日本語が表示される不具合を修正しました。
[English]
- New feature
- Add new item search function (v2).
- You can search for items by specifying multiple conditions.
- The searched items are highlighted and sorted to the top.
- Search conditions can be saved and loaded. (Up to 50)
- If you search in salvage mode and touch the displayed “Auto select”, the items searched will be selected as salvage targets.
- Add mass mix function.
- Touch “Mass” in the Mix mode to start the mass mix mode.
- The 1st/2nd, 3rd/4th, 5th/6th, … of the selected items are mixed. (For this reason, number of selected items must be even.)
- Junk costs are paid in one lump sum.
- Individual confirmation of mix result data can not be seen during mass mix.
- Improvement
- When using “Auto select“ on the salvage screen, the number of targets will be displayed in a message.
- This message will tell players “what decides Auto select target.”
- After the adventure, the adventured dungeon background image is now displayed on the main screen.
- The category of abilities is displayed in the item ability description column. (“Attack ability” etc.)
- The description is now displayed when you open the job screen for the first time.
- The description on this screen will be adjusted again so that it can clearly tell that “the B100X job is a mechanism to raise the level freely instead of selecting one job”.
- The junk description is now displayed when mixing items for the first time.
- “?” Button has been added to the Tips column at the bottom of each screen. You can read the detailed explanation of the screen by pressing the Tips sentence or this button.
- Adjust the display position of junk and exp to make the distance closer to the icon. It is easier to understand which number is pointed to.
- The main menu UI on the back is hidden when the each screen is open. (To reduce drawing load)
- For the smartphone version, added a “Exit Game” button at the bottom of the configure screen.
- Adjustment
- Fixed “Fullbreak” effect and description. (The correct behavior is to damage on the enemy depend on your current energy and lose your own energy to empty.)
- Adjusted some UI display positions and sizes.
- Fix
- Fixed a bug where ailments would not be canceled immediately after the condition was cured.
- Fixed a bug where Apostle’s Army effect would only activate once per turn.
- Fixed a bug where the Power drain wouldn’t work except for the effects directly given by the skill.
- Fixed a bug where the original rune name remains in the name of the mix result item when the rune word is activated by mix.
- Fixed a bug where hearts would continue to decrease each time the play data was reloaded after the game was terminated during the adventure.
- Fixed a bug that Japanese is displayed on some screens even in English setting.