- 2021.07.07
- リリース
- Released!
[ 日本語 ]
- 新機能
- 新コンテンツ追加 (開催されるシーズンモードからアクセス可能になります)
- シーズン「探求」開催 (7/14~)
- 新衣装・髪型を追加
- 300,000ユーザ突破記念特別任務を追加
- 新実績を追加
- (これに伴い、達成実績数によって得られる追加所持上限も増えます)
- 各プラットフォームの実績を追加
- セーブデータ全削除機能の追加(タイトルメニューから)
- ステータス図鑑の追加
- 各種能力の説明を一覧化、固有能力のみ使用時あるいは敵が使用したときに解放
- 改善
- 起動速度改善
- ゲームデータ一括ダウンロード機能の追加(タイトルorゲーム中の設定画面から)
- 画面上部の時計をタッチして表示される端末情報画面に、各種情報を追加しました。
- 画面上部の時計をタッチすることで、どの画面からでもバグレポートが送信可能になります。
- 冒険結果に、冒険に要した実時間を表示
- 設定画面に、マスターボリューム機能を追加
-
設定画面に、フレームレート指定機能を追加
- ユーティリティ設定に、「冒険中、ゲージ上の数値表示を無効化する」項目を追加
- ユーティリティ設定に、「ハートがある限り、敗北しても自動再挑戦を停止しない」項目を追加
- 戦闘結果画面の下部メニューに、ミュートの切り替え機能を追加
- アイテム詳細欄に、「性能値」表記を追加
- 最後に選択した目標フロアを、ダンジョンごとに保存する形に変更
- 「対象が失われる、破壊的な合成」時に、保護されたアイテムとの合成ができなくなるよう制限を追加
- プレイデータ作成画面で、開催予定シーズンの期間表示を追加
- アイテムソート設定に「入手順」を追加
- ボス/エリート出現時のログ表示色を変更
- アイテム一覧にて、部位表記がレアリティの色で表記されるよう変更
- ヘルプ画面のキーワード検索機能を追加(現在はタイトル文字のみ対応)
- 戦闘画面のゲージ上に蘇生回数表記を追加
- 戦闘画面の中央に「ポーズ中」表示を追加
- 戦闘ログで、エナジー消費時に消費前エナジー量の表示を追加
- 固有でないユニーク能力の表示色を微調整
- モンスター図鑑に、そのモンスターが出現するダンジョン一覧表記を追加
- 調整
- 魔の呪い構成の刷新
- クラフトテーブルの刷新(クラフトハンマーなどで作れるアイテムが変更されます)
- 「1ターンに1回しか発動しない効果」が、一律で「スキルの各アクションごとに1回ずつ発動する」形に変更されました。
- 例えば「被弾時ダメージ」は、
複数回攻撃を受けたり通常攻撃とスキルの物理攻撃を受けたときにも別々で発動するようになります。
- 敵モンスターの状態異常耐性を全体的に調整しました。
- ほとんどのモンスターが、その種類によらず、レベルに応じた状態異常耐性を持つようになります。
- ほとんどのジョブから得られる永続能力上昇の効果量を下方調整しました。
- 「野望」の効果上限を100→300に変更
- 「鉄身」の効果を変更(→自身の最大HPより多いダメージを、95%軽減する)
- 「熱波」の効果で回復しなくなった場合でも、「使徒の軍勢」効果のダメージは発動するようになります。
- 「理性」の効果で、スキル使用順は装備部位順になるよう変更(武器、サブにスキル付与能力を持った場合は、「ホリィにセットしたスキル」→「武器由来のスキル」→「サブ由来のスキル」の順で優先されるようになります)
- 一部メイン任務の報酬を変更
- 修正
- 「呪い」の効果で、「打ち出の小槌」のゴールド獲得効果が強化されてしまう不具合の修正
- 一部環境において、バックアップコードを使った復元の直後にゲームを起動すると、プラットフォームに連携されていた別アカウントがある場合に、そのアカウントが再復元されてしまう事がある不具合の修正
- 戦闘画面で、高速で戦闘しているときに、敵の表示位置がずれていってしまう事がある不具合の修正
- 「付呪の巻物」が「素材分析」の効果で2つ手に入らない不具合の修正
- 一部の「きせかえ」を選択したとき、ゲーム再起動後に別の「きせかえ」が選択された状態になってしまう事がある不具合の修正
- 一部の能力を持つアイテムを、カタカナを使って検索しても対象アイテムがヒットしない事がある不具合の修正
- アイテム一覧でルーン有無の条件を指定して検索した後、アイテム図鑑で検索機能を使用すると、ルーン有無条件が変更できず、検索できなくなる事がある不具合の修正
- 「海原の恵み」「雪解け」を同時に使用すると、ゲームがフリーズ/クラッシュする事がある不具合の修正
- 戦闘画面で「能力」の表示が更新されない事がある不具合の修正
- クリティカルダメージが適用されないダメージにもクリティカル表示がされてしまう事がある不具合の修正
- 一部言語で、アイテム効果が一覧からはみ出てしまう事がある不具合の修正(全体の文字サイズを調整)
- 一部画像の修正
- 一部エフェクトの修正
- 一部テキストの修正
[ English ]
- New Features
- New content added (will be accessible from the held season mode)
- Season “Quest” will be available (14 July ~)
- New costumes and hairstyles added
- Added a special mission to commemorate the 300,000 user milestone
- New in-game achievements added
- (Along with this, the additional possession limit gained by the number of Achievements will also increase)
- Added achievements for each platform
- Added the function to delete all saved data (from the title menu)
- Added a status book
- Descriptions of each ability are listed, and only unique abilities are released when used or when used by enemies.
- Improvements
- Improved startup speed
- Added the function to download game data in bulk (from the settings screen)
- Various information has been added to the device information screen displayed by touching the clock at the top of the screen.
- Bug reports can be sent from any screen by touching the clock at the top of the screen.
- Adventure results now show the actual time spent on the adventure.
- Added a master volume function to the settings screen.
- Added the function to specify the frame rate in the settings screen.
- Added “Disable the display of values on the gauge during adventures” to the utility settings.
- Added “Do not stop auto-retry if defeated as long as you have hearts” item to utility settings.
- Added the function to toggle mute to the bottom menu of the battle results screen.
- Added “performance level” notation to the item detail screen.
- Now save the last selected target floor for each dungeon.
- Added a restriction to prevent mixing with protected items when using “Destructive mixture (ex. Blank essence)”.
- In the play data creation screen, the duration of the scheduled season has been added.
- Added “In order of acquisition” to the item sort settings.
- Changed the color of the log display when a boss or elite appears.
- In the item list, the part of the item is now displayed in the color of the rarity.
- Added a keyword search function to the help screen (currently only supports title text).
- Added notation of the number of revives on the gauge of the battle screen.
- Added “Pausing” indicator in the middle of the battle screen.
- Added display of the amount of energy before consumption when consuming energy in the battle log.
- Adjusted the color of non-unique abilities.
- Added a list of dungeons in which the monster appears to the Monster Book.
- Adjustments
- Revamped the jinx structure.
- Revamped the crafting table.
- (items that can be made with crafting hammers, etc. will be changed)
- Effects that only trigger once per turn will now uniformly trigger once for each action of the skill.
- For example, “Reflect Damage” will now trigger separately when you are hit multiple times or when you are hit by both normal attack and physical attack
skill.
- The overall Ailment resistance of enemy monsters has been adjusted.
- Most monsters, regardless of their type, will now have abnormality resistance based on their level.
- The amount of permanent ability gains from most jobs has been adjusted downward.
- Changed the effect limit of Ambition from 100 to 300.
- Changed the effect of “Iron Body” to reduce damage by 95% when the damage is greater than your maximum HP.
- The damage from the “Army of Apostles” effect will now be activated even if the “Heat Wave” effect no longer heals.
- If a weapon or sub has the ability to grant skills, the order of priority will be “skills set on Holly”, “skills from weapon”, and “skills from sub”.
- Changed the rewards for some main missions.
- Fix
- Fixed a bug that caused the gold gaining effect of the Hammer to be enhanced by “Curse”.
- Fixed an issue where, in some environments, starting the game immediately after restoring using a backup code would result in the account being restored if there was another account linked to the platform.
- Fixed a bug in the battle screen where the display position of enemies would shift when fighting at high speed.
- Fixed an issue where two “Enchant Scroll” could not be obtained with the “Material Analysis” effect.
- Fixed an issue where, after restarting the game, a different “Costume” would be selected when a certain “Costume” was selected.
- Fixed a bug in which searching for items with certain abilities using katakana would sometimes fail to find the target item.
- Fixed an issue where the search function in the Item Book could not be used to search for items with or without runes after specifying the rune condition in the Item List.
- Fixed a bug that caused the game to freeze/crash when using “Blessing of the ocean” and “Thawing” at the same time.
- Fixed an issue where the “Parameter” display would not update on the battle screen.
- Fixed an issue that caused critical damage to be displayed even when it was not applied.
- Fixed an issue where item effects would sometimes extend beyond the list in some languages (adjusted text size).
- Fixed some images.
- Fixed some effects.
- Fixed some text.