v0.6.2

  • 2020.10.26
    • リリース
      Released.

[日本語]

  • 新要素
    • ハードコア関連などの新実績を20種類追加しました。
      • これに伴い、所持数・倉庫格納数上限アップに必要な実績数を調整しました。
      • リリース後は、実績追加ごとに必要実績数全体の調整は行わず、追加総量に応じて拡張枠を増やしていきます。(1大型アップデートごとに

        所持数・倉庫格納数+10が1~2枠増えていくイメージ)

    • ランキングに通報機能を追加しました。
  • 改善
    • 神具生成画面に一括生成機能を追加しました。
    • アイテムフィルタに「自動で倉庫に送る」オプションを追加しました。
      • 設定されたアイテムは、冒険帰還時や再挑戦時に自動で倉庫に送られます。
    • アイテム検索機能に「保護状態」カテゴリを追加しました。
    • 任務一覧に一括受取ボタンを追加しました。
    • 実績一覧を「未達成一覧」「達成済み一覧」に二分しました。
    • プレイデータ選択画面からランキングが閲覧可能になりました。
      • 原則、現バージョンのランキングのみ閲覧可能です。
      • 終了済みシーズンのランキングも随時追加されていきます。
    • 倉庫からアイテムを受け取るとき、「スピードランキングに登録されなくなる」旨の警告ダイアログが表示されるようになりました。
    • 「復元コード」を使って端末間でデータ移動ができるようになりました。
      • v0.6.0アップデートで一時的に別プラットフォーム間でのデータ移動ができなくなっていました。
      • 「復元コード」生成時にセーブデータをアップロードし、「復元コード」使用時にそのデータをダウンロードします。
        通常のサーバセーブは「データ復元」「アプリ再インストール時の自動復元時」にのみ参照され、復元コード機能には反映されない点にご注意ください。(サーバセーブはGoogle Play Games, iCloud, SteamCloudのいずれか、つまり各プラットフォーム固有の保存箇所に格納されるため)
    • 一部の特殊効果が発動したときに、メッセージが表示されるようになりました。(「感染媒介」など)
  • 調整
    • アイテムクラフトテーブルを一新しました。(変性の巻物などを使った際に変化するアイテムの構成が修正されています)
    • 自ら合成したアイテムに「倉庫移動不可」フラグが付与されるようになりました。
    • 個別のパラメータが高いとき、合成ジャンクコスト量がパラメータ数値を参照して決定する形に変更しました。
    • 攻撃者あるいは対象者が既に戦闘不能状態のとき、それ以上スキルアクションが実行されなくなりました。(例えば連続攻撃や多段ヒットスキルなども、それ以降の効果が発動しなくなります)
    • 神具生成で「忘却の宝珠」が出現する確率を上方修正しました。
    • 固有ドロップのドロップ率を上方修正しました。
    • 「野望」効果で得られる経験値に上限を設けました。(最大100)
    • 一部ダンジョンの「魔の呪い」構成を変更しました。
    • 一部実績の条件を調整しました。
  • 修正
    • 「暁の呪い」が発動中、スキルのクールダウンや一時状態の残りターンが変動しなくなる不具合を修正しました。
      • 自然回復などのメリット効果のみが「暁の呪い」で阻害されるようになります。
    • 以下の実績が反映されない不具合を修正しました。
      • 「献身を使って自身にX回状態異常を状態異常を付与する」
      • 「装備品の空きスロット2つ以上で~Fを踏破する」
      • 「追撃で、~以上のダメージを与える」
      • 「HPを一切失わずに~F以上を踏破する」
      • 「~回以上、撃破時クールダウンを発動させる」
      • 「自身に~以上のダメージを与える」
      • 「挑戦回数~回以内で、ダンジョン~ ~Fをクリアする」
    • 撃破時クールダウンの効果が発動しない不具合を修正しました。
    • 敵モンスターの初期エナジーが表示に反映されない不具合を修正しました。(初期値はランダムで、100%スタートではありません)
    • 装備中の神具を保護モードで保護状態オンオフしても表示に反映されない事がある不具合を修正しました。
    • 既に終了したバージョンのプレイデータでダンジョンを進行しても、ランキングデータが送信されなくなりました。(期限切れバージョンの場合、プレイデータ選択画面でバージョン番号が赤文字で表示されます)
    • 冒険中にゲームを中断した後にゲームに復帰→装備品をロストしたとき、神具生成画面にロストした装備品がすぐに表示反映されない不具合を修正しました。
    • 「ラフィの支援」終了後、即座にパラメータが反映されず、「開始フロア+~」が10%増えたままになってしまう不具合を修正しました。
    • 一部テキストを修正しました。

[English]

  • New feature
      • 20 new achievements have been added.
        • Along with this, I adjusted the number of achievements required to increase the maximum number of possessions and warehouses.
        • After the release, I will not adjust the total number of required achievements for each additional achievement, but will increase the expansion frame according to the total amount of additions. (so that the additional number of possessions and the number of warehouses stored +10 increases by 1 to 2 frames for each major update)
      • A report function has been added to the ranking.
  • Improvement
    • Mass creation button has been added to the create God’s article screen.
    • Added “Automatically send to warehouse” option to item filter.
      • The set items will be automatically sent to the warehouse when returning to the adventure or retry.
    • Added “Protected Status” category to the item search function.
    • Added Mass receive button to the mission list.
    • The achievement list has been divided into “Unachieved list” and “Achieved list”.
    • The ranking can now be viewed from the play data selection screen.
      • The ranking of the current version can be viewed.
      • Rankings for finished seasons will be added after the season.
    • Receiving an item from the warehouse, a warning dialog will now be displayed stating that it will no longer be registered in the speed ranking.
    • You can now move data between devices using the “Backup code”.
      • With the v0.6.0 update, it was temporarily impossible to move data between different platforms.
      • The save data is uploaded when the “Backup code” is generated, and the data is downloaded when the “Backup code” is used.
      • Please note that normal server save is only referred to in “Sync data” and “Automatic restoration when the application is reinstalled”, and is not applied in the Backup code function. (Because server saves are stored in Google Play Games, iCloud, or SteamCloud, that is, in a storage location specific to each platform)
    • A message is now displayed when some special effects are activated. (“Infection vector” etc.)
  • Adjustment
    • The item craft table has been refined. (The mixture result of items that change when using Denatured scroll etc. has been fixed.)
    • Items that you have mixed will now be flagged as “Cannot send to warehouse”.
    • When the parameters are high, the mixture junk cost amount will be determined by referring to the parameter values.
    • No more skill actions will be performed when the attacker or target is already dead. (For example, continuous attacks and multi-hit skills will no longer be effective after target’S death.)
    • The probability that “Oblivion Orb” will appear in the create God’s article has been revised upward.
    • Adjusted the drop rate of unique drops upwards.
    • I have set an upper limit on the experience points that can be obtained from the “Ambition” effect. (Up to 100)
    • Changed the “Curse” composition of some dungeons.
    • Adjusted the conditions for some achievements.
  • Fix
    • Fixed a bug where the skill cooldown and the remaining turns of the temporary state would not change while “Curse of Dawn” was activated.
      • Only merit effects such as “HP recovery per turn” will be blocked by “Curse of Dawn”.
    • Fixed a bug where the following achievements can not be achieved.
      • Give self-ailment using “Dedication” for ~ time(s)
      • Clear ~F with more than 2 empty slots equipped
      • Do damage exceeding ~ with pursuit
      • Clear ~F or higher without losing HP at all
      • Trigger “Cooldown” when defeating for more than ~ time(s)
      • Do self-damage exceeding ~
      • Clear ~ ~F within ~ attempt(s)
    • Fixed a bug where the “Cooldown on Killing” effect would not activate.
    • Fixed a bug where the initial energy of enemy monsters was not applied in the display. (The initial value is random, not 100% start)
    • Fixed a bug where the equipped items may not be applied in the display even if the protection status is turned on and off in the “protect” mode.
    • Ranking data is no longer sent with a version of play data that has already ended. (For expired versions, the version number will be displayed in red on the play data selection screen)
    • Fixed a bug where the lost equipment is not immediately displayed on the create God’s article screen after the equipment is lost by game exiting.
    • Fixed a bug where the parameters were not applied immediately after “Raffi’s Support” was finished, and “Start Floor +~” remained increased by 10%.
    • Fixed some text.
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