v0.4.0

  • 2020.10.06
    • リリース
      Released
    • [iOS] 審査待ち
      [iOS] Under review
  • 2020.10.05
    • 予定内容を追記
      Updated 

      Patch Notes

  • 2020.10.03
    • 予定を掲載
      Unveiled Patch Notes 

[日本語]

  • 新機能
    • ホリィにタッチできる機能を追加します。
      • 触れる場所によってはホリィが怒るのでご注意ください。
    • 新アイテム「魔の残滓」を追加します。
      • 既存の「魔のエッセンス」は、★2以下のアイテムのみ対象可能になります。
      • 新アイテム「魔の残滓」は、すべての装備品を対象可能です。(現在の「魔のエッセンス」と同等)
    • 新素材アイテムを4種類追加します。
  • 改善
    • 自動合成機能を追加します。
      • 一括合成モード中の合成画面で検索機能を使ったとき、「自動選択」が利用できるようになります。
      • 検索結果に出たアイテムのうち、同一の未合成アイテムが2つ以上あった場合、それらを一括合成対象として自動選択します。(4つ以上あれば、4つ以上でも選択されます)
    • アイテムフィルタ画面に、「全切替」ボタンを追加します。
      • 現在一覧に表示されている全アイテムを対象に切り替えます。検索機能を併用すると、検索されたアイテムのみを対象に切り替えを行います。
    • アイテム画面「情報」タブで、2つのアイテムを選択することで2アイテムの性能を比較することができるようになります。
    • スキルによって付与・獲得される状態異常や一時状態の説明文を、スキル説明文内に追加します。
    • 冒険準備画面で、選択したダンジョンの「主要★5アイテム」「主要登場モンスター」が見られるようになります。
    • アイテム画面から「情報」タブを撤廃します。(デフォルトで「装備」タブが選択されるようになります)
    • ダンジョンのドロップアイテム一覧に、固有ドロップアイテムが表示されるようになります。
    • 固有ドロップアイテムは、アイテム説明欄に固有ドロップである旨とどのモンスターから入手できるかを表示するようになります。
    • 一部のUIを調整しました。
  • 調整
    • セーブデータの全削除を行います。
      • ジョブ育成などに大幅な変更が加えられるためです。ご了承ください。
    • ジョブレベルアップの必要経験値を、各ジョブのレアリティ・レベルではなくプレイデータの累計ジョブレベルに依存する形に変更します。
      • これにより、Rank1~2のジョブに経験値を費やすと、主要ジョブレベルを上げるのに必要な経験値が増えるようになります。
    • Rank3ジョブのLv7で取得できる各能力について、「永続能力獲得」から「パッシブスキルの習得」に変更します。
      • これにより、専用能力はスキル枠(最大5つ)を占有する形になります。
    • 素材系の任務報酬を撤廃し、経験値かジャンクが手に入るようになります。(一部のみ残します)
    • 一部パッシブスキルの付与能力量を調整します。
    • 神具生成機能からハート購入メニューを撤廃しました。
    • ロストアイテム購入のコストを調整します。
    • 一部装備に付与されたアビリティ効果量を調整します。
    • 一部ボスモンスターの状態異常耐性値を調整します。
    • 「開始フロア」を使って短い区間を行き来する冒険で、ドロップアイテム数保証がされなくなります。(現在は1冒険につき必ず1個保証されています)
    • 「因果応報」の効果を変更しました。(→復讐ダメージ2倍)
    • 「復讐」ダメージが、通常の攻撃以外のダメージでもトリガーするよう調整します。
    • 一番最初の冒険のみ、素材がドロップしないよう修正します。
      • 装備手順のチュートリアルが成立しなくなるため。
    • 一部のテキスト入力画面で入力文字数上限を設定しました。
  • 修正
    • [Android] アプリ起動時、まれに「Now Loading 12/16」表示の時点から進行しなくなることがある不具合を修正します。
    • アタックの命中率が適切に計算されない不具合を修正します。
    • アイテムの「レアリティ」「ランク」の呼称が混在しているので、レアリティに統一します。
    • 一括合成を行ったとき、通常の合成手順よりも合成コストが安くなる不具合を修正します。
    • 一部環境で、サーバ15時ではなく端末15時にハートが回復する不具合の修正。
    • 敵アクション「大潮流」が使用されたとき戦闘がフリーズする不具合を修正します。
    • 「太陽の祠」のダンジョン効果が、相手のHPが残っているときだけ発動するよう修正しました。
    • 「シールド貫通」が追撃など一部のダメージに適用されない不具合の修正。
    • 「チャクラ」の回復量が正常に適用されない不具合の修正。
    • 「イベントシーン」機能からイベントシーンを見返すとホリィの3Dモデル表示が少しおかしくなる不具合の修正。
    • 合成手順によって、アカウント統計の最大アイテムレベルが1000を越えてしまうことがある不具合の修正。
    • 最大到達フロアが実際の到達フロアを越えてしまう事がある不具合を修正します。
    • 状態異常「呪詛」のアイコンが表示されない不具合の修正。
    • Windows環境で、マウスホイールを使うと意図せぬ箇所がスクロールしてしまう問題の修正。
    • 戦闘のリザルト画面移行中にゲームがフリーズしてしまう不具合の修正。

[English]

  • New feature
    • Now you can touch Holly. (Interaction)
      • Please note that Holly gets angry depending on where you touch.
    • Add a new item “Evil Remnant”
      • The existing “Evil Essence” can only be applied to items with ★2 or less.
      • The new item “Evil Remnant” can be applied to all equipment. (Equivalent to the current “Evil Essence”)
    • Add 4 new material items.
  • Improvement
    • Add Auto-selected mass mix function.
      • When you use the search function on the mix screen in the mss mix mode, “Auto select” will be available.
      • If there are 2+ of the same unmixed items in the search results, they will be automatically selected as the mass mix targets. (If there are 4 or more, 4 or more will be selected)
    • Add a “Switch All” button to the item filter screen.
      • Switch all items settings currently displayed in the list. When used it with the search function, only the searched items are switched.
    • Add a description of ailment and temporary states granted/acquired by the skill to the skill description.
    • Now you can to touch 2 items to

      confirm

      comparation on “Info” mode in item management screen.

    • On the adventure preparation screen, you will be able to see the “Featured items” and “

      Featured

      monsters” of the selected dungeon.

    • Remove the “Info” tab from the item screen. (By default, the “Equip” tab will be selected)
    • Now you can see Unique drop items in dungeon item list.
    • Unique drop items will now display in the item description column that they are unique drops and from which monsters they can be obtained.
    • Fix some UI.
  • Adjustment
    • Deletes all save data.
      • This is because major changes will be made to job system.
    • Change amount of Exp required for job level up to depend on “Total job level of play data” instead of the rarity/level of each job.
      • As a result, spending Exp on Rank 1-2 jobs will increase the experience required to raise the main Rank 3 job level.
    • For each ability that can be acquired in Lv7 of Rank3 job, change from “Permanent ability” to “Learn passive skill”.
      • As a result, the dedicated ability will occupy the skill slots (up to 5).
    • Now almost mission rewards will not have materials, now they will reward experience points or junk.
    • Adjusts the amount of ability granted for some passive skills.
    • The heart purchase menu has been removed from Create God’s article function.
    • Adjusts the amount of ability effect given to some equipment items.
    • Adjusts the Ailment resistance value of some boss monsters.
    • The number of dropped items is no longer guaranteed for adventures that use the “Start Floor” to move between short sections. (Currently, guaranteed 1 item drop for each adventure)
    • Change “Retribution” effect. (Now it will double your Revenge damage.)
    • Adjusted “Revenge” damage to trigger damage other than normal attacks.
    • Fix the material so that it doesn’t drop only in the first adventure.
      • Because the tutorial of the equipment procedure does not hold.
    • The upper limit of the number of input characters has been set on some text input screens.
  • Fix
    • [Android] Fixed a bug where sometimes App will stop at “

      Now Loading  12/16” before title screen.

    • Fixed a bug where the attack accuracy can not be calculated properly.
    • Since the names of “rareity” and “rank” of the item are mixed, unify them to rarity.
    • Fixed a bug where the mix cost is cheaper than the normal mix procedure when performing mass mix.
    • Fixed a bug where the heart recovers at 15:00 on the device instead of 15:00 on the server in some environments.
    • Fixed a bug where caused the battle to freeze when the enemy action “Spring Tide” was used.
    • Fixed the dungeon effect of “Temple of the sun” to be activated only when the opponent’s HP remains.
    • Fixed a bug

      where

      “Shield Penetration” is not applied to some damage such as pursuit.

    • Fixed a bug

      where the recovery amount of “Chakra” is not applied normally.

    • Fixed a bug

      where  Holly’s 3D model display became a little strange when looking back at the event scene from the “Eventscene” function.

    • Fixed a bug where the max item level in account stats could exceed 1000 depending on the mix procedure.
    • Fixed a bug where the maximum floor could exceed the actual reach floor.
    • Fixed a bug where the “Curse”(Normal ailment) icon was not displayed.
    • Fixed an issue where the mouse wheel would scroll unintended parts in Windows.
    • Fixed a bug

      where

      caused the freeze while transitioning to the battle result screen in some

      environments

      .

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