v3.1.0

[日本語]

  • 新要素『テーマ化フロア』を実装
  • 新要素『ユニオン』実装開始
    v3.1.0では、所属ユニオンの選択のみ可能です。
  • アプリ内課金時に、ゲームサーバログインとアカウント連携を必須条件に変更
  • ドライドリーフに復刻ラインナップを追加
  • 消耗品スキルの仕様を変更、スキルレベル分だけ使用回数が増える
  • 『しじゅつしつ』にソート機能を追加
  • 冒険準備画面で、しょくぎょう詳細表示機能を追加
  • 男性キャラクターの断末魔SEを2種類追加
  • ヘッダの時刻・電池残量表示機能の表示位置を調整
  • 『きょうめん』で『めにはめを』を無効化できるよう調整
  • 『はじける』の攻撃力アップ効果量を減らし、効果ターンを延長
  • 『わなかいひ』で『ちえんダメージ』を無効化できるよう調整
  • 『るてん』『たんじゅん』『ふどう』を同時に所持していた場合には『るてん』が常に優先されるよう修正
  • フロアが進むごとにメインミッションの更新が行われるよう変更
  • 『ウァプラ』ののろいを持ってボスを撃破したとき、スコアを獲得した後死亡するよう変更
  • ダンジョン低層において、『うんのよさ』によって上昇するでんせうのぶぐドロップ率に上限を設定
  • まのけいやく解体時に得られるまのけんきゅう量を上方修正
  • 『タイムスキップ』のスキルレベル追加効果の内容を変更
  • まものずかんの表示形式を変更
  • ダンジョン『めいきゅう』から部屋効果『うず』『むげん』を削除
  • 『かんごく』『まきょう』ランキングの追加
  • 『かんごく』『しじゅつしつ』のUIを変更
  • 『かんごく』で合成を行う際に消費するしのかけら量を表示
  • ダンジョンのスキル一覧で現在のクールダウン値を表示
  • ダンジョンで遭遇したさまようむくろを通報するシステムの追加
  • 各種通報機能が連続送信できないよう時間制限を追加
  • クリアりつ表示の異常を修正
  • 『バイタリティ』が発動してもバリアが増える不具合を修正
  • 『いだてん』を所持していても一部ケースでスタンを防げない不具合の修正
  • 『シールドへんかん』と『こおりのかべ』を持っているときに正常に効果が発動しないことがある不具合の修正
  • 『せきか』が恒常効果で100%を超えている場合、蘇生時に警告が表示されるよう調整
  • 『にとうりゅう』でダメージが1/4に減ってしまう不具合の修正
  • アイテムショップで『すべて』以外のカテゴリを開く事ができない不具合の修正
  • 一部の捕獲モンスターの表示名・画像が間違っている不具合の修正
  • iOS端末で1度以上冒険を開始しないとiOS端末フラグが有効化されない不具合の修正
  • 『きょうじん』などの効果が付与されているときでも即死攻撃によって最大HP分ダメージが与えられるよう修正
  • 一部のSEを調整
  • 一部のテキストを修正
  • 一部の画像を調整
  • 一部UIを調整

[English]

  • [Add new feature] “Themed floor”
  • [Add new feature] “Union”
    You can choose your union in v3.1.0.
  • Now you need to connect with the game server and platform connection to perform In-App purchase.
  • Add dried leaves shop lineup.
  • [New consumable rule] You can consume them multiple times.
  • [Add function] Sorting for Operation room.
  • [Add function] Job detail screen on starting adventure.
  • [Add function] Jail monster and Ominous ranking.
  • [Add function] Now you can report roaming corpse you encountered.
  • [Add function] Time restriction on reporting. (About a minute)
  • [Add SE] Male characters death voice.
  • [Adjustment] Now Mirror can ignore Eye for eye.
  • [Adjustment] Now Split out have lower amount of increasing attack damage but longer turn.
  • [Adjustment] Now Avoid trap can ignore damage of Delayed damage.
  • [Adjustment] Now Everchanging will take precedence over Simplify or Immobility.
  • [Adjustment] Now you will earn more Dark study by salvaging your contracts.
  • [Adjustment] Now Time skip have an another additional effects by skill level.
  • [Adjustment] Now Labyrinth will not have Whirlpool or Boundless room state.
  • [Adjustment] Now all instant slain effect will ignore all damage reduction like Unyielding.
  • [Change visual] Header clock and battery view.
  • [Change visual] Changed monster list detailed view.
  • [Change visual] UI adjustment of Jail and Operaton room.
  • [Change visual] Now you can see fragment cost on merging your jail monsters.
  • [Change visual] Now you can see cooldown of your skills on dungeon skill list screen.
  • [Change visual] If you have 100%+ Petrify as passive, you will see alert on reviving.
  • [Fix] Now your main missions will be updated for each floor progression.
  • [Fix] Now if you have Curse of “Vapula” and you killed a boss, you will die after earning it’s score.
  • [Fix] Now legendary items drop rate by Lucky will have upper limit in lower floor of dungeons.
  • [Fix] The bug of Clear rate calculation.
  • [Fix] Now you will not earn any barrier after activating your Vitality.
  • [Fix] Now your Idaten will ignore all stuns in all cases.
  • [Fix] Now Shield conversion and ice wall combination will work correctly.
  • [Fix] Now Dual Wield will work correctly.
  • [Fix] Now you can open all categories of item shop.
  • [Fix] Now your iOS user flag will be activated on launch.
  • [Fix] Some texts.
  • [Fix] Some SE.
  • [Fix] Some images.
  • [Fix] Some UI.
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