- 2021.05.12
- リリース
- Released
[ 日本語 ]
- 新機能
- 「えもの」ダンジョンが追加されました。
- 毎週構成が変更される高難度ダンジョンです。
- 「でんどういり」すると、追加報酬が獲得可能です。
- 同じシンジケートのメンバーと共有する事ができます。各プレイヤーは「なかまの えもの」を1つまで保持できます。
- 改善
- 設定画面に「がめんの あかるさ」項目を追加しました。
- 設定画面に「ボスBGM」
項目を追加しました。
- タウンメニューに「ほかのゲーム」ボタンを追加しました。
- 冒険開始前に確認ダイアログが表示されるようになりました。
- 一部スキルのアイコンを専用のものに差し替えました。
- 「ミス」「レジスト」「必中」時に、その理由がログ表記されるようになりました。
- 一部の敵撃破時サウンドを変更しました。
- アイテムショップで購入確認時にアイコンor購入アイテム名をタッチすると詳細説明が表示されるようになりました。
- 一時効果の「延長不可」表記を追加。(本来の効果ターンの2倍以上に延長はできません)
- 「ささやき」機能の一覧表示形式を修正しました。
- 「ダメージぞうか」に効果量表記を追加しました。
- 調整
- ウィークリーダンジョンの仕組みを再編し、週ごとにクリアフラグがリセットされないようになりました。
- 戦闘時、使用できるスキルがない状態でもスキル使用後処理(毒ダメージを受けるなど)が発生するようになりました。
- スキル使用前処理で既に死亡していた場合、スキル効果が発動しなくなりました。
- 一部スキルから得られる「いりょく+n%」効果を、「きょうか+n%」が得られる効果に差し替えました。
- 一部しょくぎょうの性能を調整しました。
- フェアリー: 装備品のバリア+2→シールド+50に変更、けいかい→スカウトに変更
- ライカンスロープ: 「わきたつ ち」で得られる「けものの ちょうこう」が、+1/25ターン→+2/10ターンに変更
- ざしきわらし: 装備品のシールドブースト→最大HP/Lv+45に変更
- おんみょうじ: 装備品のバリア+2→シールド+50、ピンチぼうぎょ→スカウト、はんしゃ+15→いりょく+10%に変更
- きゅうけつき: 装備品のバリア+2→しぜんちゆ+2%、しのびあし→タフネスに変更
- とうくつしゃ: 装備品のざんぞう+1→HP+50に変更
- 修正
- 一部能力の重ねがけ効果の説明文が表示されない不具合の修正。
- のろい「アムドゥスキアス」の効果中に消耗品を使ってもスキル消失が発生しない不具合の修正。
- のろい「ラウム」の効果が機能していない不具合の修正。
- 「かんさつ」
重ねがけ効果による「いりょく+25%」が発動しない不具合の修正。
- 「スタンピード」所持時、敵の最大HPがこちらのHPを上回っていると、攻撃時に敵のHPがこちらのHPと同じ値になってしまう不具合の修正。
- 「ほうふく」の効果に「はんしゃ+n%」の効果が反映されていない不具合の修正。
- 「かんごく」モンスターの能力付与表示(*)が一部モンスターに表示されない事がある不具合の修正。
- テレポートを使って2部屋先一番左部屋を選んだ時、「げんし」の効果が発動しない不具合の修正。
- 旅人のイベントで消耗品が対象となったとき、現在ストック量が正常に表示されなくなる不具合の修正。
- ラボで「かいぞうする」時、表記された消費後しのかけらが正常に表示されない不具合の修正。
- 「しぜんちゆ」などの効果が戦闘開始の最初のターンに発動しない不具合の修正。
- 捕獲して伝説の武具がドロップしたとき、「きょだいな からだ」のデメリット効果が武器以外のスロットに対しても適用されてしまう事がある不具合の修正。
- 「ほしの かなた」を持っている時、ボス部屋にたどり着けなくなる事がある不具合の修正。
- HPブースト重ねがけ効果のHP+n%が適用されない不具合の修正。
- 一部スキルが攻撃スキル判定されない不具合の修正。
- 一部ケースでゲームがクラッシュ/フリーズする不具合の修正。
- 一部テキストの修正。
[ English ]
- New Features
- The “Hunt” dungeon has been added.
- This is a high difficulty dungeon that changes its structure every week.
- You can get additional rewards by “Hall of fame” in these dungeons.
- It can be shared with members of the same syndicate. Each player can hold up to one “Shared Hunt”.
- Improvements
- Added “Screen Brightness”
to the Configure screen
.
- Added "Boss BGM” to the Configure screen .
- Added "Other Games” button to the town menu.
- A confirmation dialog is now displayed before starting an adventure.
- Some skill icons have been replaced with special ones.
- The reason for a “miss,” “resist,” or “Surehit” will now be displayed in the log.
- Changed the sound when some enemies are defeated.
- When confirming a purchase in the item store, touching the icon or the name of the purchased item will now display a detailed description.
- Added “cannot be extended” notation to temporary effects. (Cannot be extended to more than double the original effect turn.)
- Fixed the list display format of the “Whisper” function.
- Added effect amount notation to “Increased Damage”.
- Adjustments
- The weekly dungeon system has been reorganized so that the clear flag is no longer reset each week.
- Post-skill processing (e.g. receiving poison damage) will now occur even when there are no skills available for use.
- Skill effects will no longer be triggered if the character has already died during pre-skill processing.
- The “Power +n%” effect from some skills has been replaced with an effect that provides “Strengthen +n%”.
- The performance of some jobs has been adjusted.
- Fairy: Changed equipment from Barrier +2 to Shield +50, changed from Alert to Scout.
- Lycanthrope: Boiling Blood now grant +2/10 turns (from
+1/25 turns).
- Child Spirit:
Changed equipment
shield boost changed to Max HP/Lv+45
- Onmyoji: Changed equipment barrier +2 -> shield +50, Armor in Crisis -> Scout, Reflect +15 -> Power +10%
- Vampire: Changed equipment barrier +2 -> Autoheal +2%, Stealth to toughness
- Grave Robber: Changed equipment Afterimage +1 -> HP +50
- Fix
- Fixed a bug where the description of the stacking effect of some abilities was not displayed.
- Fixed a bug in which using consumables while under the effect of Amduschias’ Curse would not cause the skill to disappear.
- Fixed an issue where the effects of Raum were not functioning properly.
- Fixed an issue where the “+25% HP” effect would not work when using “Observation”.
- Fixed an issue where the enemy’s HP would be the same as yours when attacking if the enemy’s maximum HP was greater than yours when you possessed “Stampede”.
- Fixed an issue where the effect of “Retaliation” did not apply the effect of “Reflect +n%”.
- Fixed an issue where some monsters would not display the ability granting display(*) for “Jail” monsters.
- Fixed a bug that prevented the effect of “Hallucination” from activating when using teleport to select the leftmost room two rooms away.
- Fixed a bug in which the current stock amount was not displayed correctly when consumables were the target of a traveler’s event.
- Fixed a bug in the labs where the post-consumption fragments of death would not be displayed correctly.
- Fixed an issue where effects such as “Autoheal” would not trigger on the first turn of battle.
- Fixed an issue where the demerit effect of “Huge body” would sometimes be applied to slots other than weapons when legendary armor was dropped from capture.
- Fixed a bug that sometimes prevented players from reaching the boss room when they were holding the “Beyond stars”.
- Fixed an issue where HP+n% was not being applied to the HP Boost stacking effect.
- Fixed an issue where some skills were not recognized as attack skills.
- Fixed a bug that caused the game to crash/freeze in some cases.
- Fixed some text.