v0.4.1

  • 2020.10.07
    • リリース予定
      Plan to release
  • 2020.10.06
    • 予定を掲載
      Unveiled Patch Notes

[日本語]

  • 改善
    • スキル検索機能を追加しました。
    • アイテム装備・解体時、スキル装備時、神具生成実行時に、一覧位置が動かないようにしました。
    • 戦闘速度がゲーム終了後も保持するようになりました。
    • アイテム検索画面で文字列入力中にEnterキーを押すことで検索を実行できるようになりました。
    • アイテム/スキル検索で、ひらがな・カタカナや大文字・小文字を区別せず検索可能になりました。
    • ジョブ詳細画面で、左右にスワイプやドラッグすることで、他ジョブの画面に直接移れるようになりました。
    • (破損)などのアイテムが、◆アイコンの色で判別可能になりました。
    • ダンジョン別アイテム図鑑で、固有ドロップは未発見時の「?」の文字色が紫になりました。
    • ★保護アイコンと◆合成済みアイコンと!!新アイテムアイコンが全て同時に表示されるようになりました。
  • 調整
    • セーブデータを全削除しました。
      • v0.4.0で適切に反映されなかったため、再実施します。
    • 状態異常を付与する各スキルを、アタックダメージ/スペルダメージ/現在HPなどの依存を持たせる形に調整しました。
    • 「盲目」状態で命中が実確率から減らされる形に変更されました。(命中値が半減するのではなく、相互のパラメータから算出された確率から50%引かれます)
    • 「開始フロア」能力を使いながら短いフロアで挑戦した場合、ドロップアイテムが0個になる確率が上昇しました。
    • メインメニューの「任務」「ショップ」ボタンの位置を変更しました。
  • 修正
    • 「ドラゴンファイア」の効果が自身に対して発動してしまう不具合を修正しました。
    • 一括合成で、装備品を対象にできなくしました。
    • 一括合成で、本来実施できないはずの組み合わせで合成が行えてしまう不具合を修正しました。
      • 自動的に合成対象外になります。
    • ルーンエッセンスでも合成を行う事でルーンワードが発動してしまう不具合を修正しました。

    • 素材を使った合成時に、合成順序を逆にする事で、結果が同じでも合成コストが変わってしまう不具合を修正しました。
    • JST15時になってもハートが回復しない事がある不具合を修正しました。
      • この不具合は、「ハート回復後の次回更新時刻決定」時に調整されるようになっており、v0.4.1アップデート直後には正常な時間にハート回復がされない可能性があります。アップデート後、2日目の回復で正常になる見込みです。
    • 一部テキストを修正しました。

[English]

  • Improvement
    • Added skill search function.
    • The list position is no longer moved when equipping items, salvaging, equipping skills, or creating God’s articles.
    • Battle speed setting is now remained after the app is closed.
    • You can now perform a search by pressing the Enter key while entering text on the item search screen.
    • Item/skill search is now searchable without distinguishing between hiragana/katakana and Upper/Lower case.
    • On the job details screen, you can now move directly to another job by swiping or dragging left or right.
    • Items such as (damaged) can now be identified by the color of the ◆ icon.
    • In the item book by dungeon, text “?” of the unique drop became purple.
    • Protected icons(

      ), Mixed icons (

      ) and new item icons ( !! ) are now displayed at the same time.

  • Adjustment
    • All save data has been deleted.
      • It was not reflected properly in v0.4.0, so it will be re-executed.
    • Adjusted each skill that grants ailments to have a dependency such as attack damage / spell damage / current HP.
    • It has been changed so that the accuracy is reduced by “blind” ailment. (The “accuracy” parameter is not halved, but 50% is subtracted from the Chance to Hit calculated by each other’s parameters.)
    • If you try on a short floor while using the “Start Floor” ability, the chance of getting 0 drop items has increased.
    • The position of the “Mission” and “Shop” buttons on the main menu has been changed.
  • Fix
    • Fixed a bug where the effect of “Dragon Fire” would be activated against itself.
    • It is no longer possible to target equipment with Mass mix.
    • Fixed a bug where Mass mix can be performed with combinations that should not be possible.
      • It will be automatically excluded from mix item set.
    • Fixed a bug where Rune word would be activated by mixing even Rune Essence.
    • Fixed a bug where the mix cost changes even if the result is the same by reversing the mix order when using materials.
    • Fixed a bug where the heart may not recover even at 15:00 JST.
      • I adjusted at the time of “determining the next update time after first heart recovery”, and there is a possibility that heart recovery will not be performed at the normal time immediately after the v0.4.1 update. It is expected to be normal on the second day after the update.
    • Corrected some text.
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