- 2021.03.02
- リリース
- Release.
[ 日本語 ]
- 新機能
- 新コンテンツ追加 (開催されるシーズンモードからアクセス可能になります)
- 高難度ダンジョンの追加
- 初のシーズン「黎明」開催
- 新衣装・髪型を追加
- 100,000ユーザ突破記念特別任務を追加(~6/16まで)
- 「自分の周囲」ランキングを追加
- 新実績を追加
- (これに伴い、達成実績数によって得られる追加所持上限も増えます)
- ルーン素材の導入
- これに伴い、旧来のルーンエッセンスは、倉庫のサブメニューからルーン素材に一括変換できます
- 各プラットフォームの実績を追加
- 改善
- アイテム欄の縮小表示対応 (1行のつき6~12個表示できるよう拡大率をスケールする)
- アイテムロスト時に、神具生成から買い戻せる旨を案内するダイアログを表示
- シールドバーの表示位置を調整
- スキルの命中倍率を個別に明記(100%以外のときのみ)
- ソート順で「装備部位順」選択時、合成・未合成を同順に表示するよう修正
- ホーム画面からホリィのパラメータ画面を開けるショートカットを追加
- ユーティリティ設定のオンオフアイコンの変更
- レア★5のアイテムがドロップしたときに再生される効果音をより豪華なものに変更
- 戦闘ログでレジストした際に、どの状態異常に対して行ったか、幾つ蓄積値が増えたかを表記
- 戦闘ログに、フロア移動するたび罫線を表示
- 検索条件画面で、検索テキスト表示位置を調整
- 戦闘中にHP/エナジーの実数値表記を追加
- 戦闘速度上限の引き上げ
- 装備品と素材との比較表示ができるよう修正
- 攻撃が命中した際にも命中率を表示
- 一部の能力について、発動時にログに表記
- 現在よりもゆっくりな戦闘速度の導入
- 蘇生理由を戦闘ログに表記
- 一部UIを微調整
- ユーティリティ設定に「ハートが0のとき、出撃を制限する」「最深層を目標とした挑戦時には、再挑戦を行うたび目標フロアを自動更新する」「最後に保存された検索条件を自動で読み込む」設定を追加
- プレイデータ削除時には、プレイデータ名を入力する形式に変更
- 冒険終了画面で「未保護を一括解体」したとき、仮保護状態が解除されないよう修正
- バランス調整
- 魔の呪い構成の刷新
- 6000/9000Fにも魔の呪いを追加
- クラフトテーブルの刷新(クラフトハンマーなどで作れるアイテムが変更されます)
- 倉庫使用時、すべてのランキングに参加不可になるよう変更
- v1.1.0における暫定的な対応となります。
- 倉庫に入れたプレイデータで取り出す場合は、この対象にならないようになります。
- 装備から得られる「影響力+n」能力量を上方調整
- 装備から得られる「命中+n」能力量を下方調整
- 装備から得られる「最大攻撃回数+n」能力量を下方調整(基本値は変わらず、真珠などでレベルアップしたときの計算結果が変わります)
- 装備から得られる「蘇生回数+n」能力量を下方調整(基本値は変わらず、真珠などでレベルアップしたときの計算結果が変わります)
- 一部のアタック系スキルの基礎命中率を上方調整
- 経験値やジャンクを獲得する量が倍率で増える効果について、すべて倍加する形から、倍率を加算する形に変更(例えば2倍+3倍なら、現在なら6倍の獲得量になるところを、+100%+200%で4倍になるよう変更)
- ジャンク所持上限を999,999,999に引き上げ
- 「熱波」の効果に、双方の蘇生効果も阻害する能力を追加
- PvPダンジョンでのマッチング範囲を拡張
- 戦闘処理結果の確定前に「諦める」した場合、撤退扱いとなり、ハートをロストしなくなるよう仕様変更
- (挑戦回数は増えます)
- 1000F以降、最深層クリアごとに1000Fずつ目標フロアが解禁させるよう変更
- 「スカウト」を、「敵を撃破するたび透明/2ターンを得る」に変更
- (透明=通常攻撃を必ず回避します)
- 「隠身」を、「回避するたび、無敵/5ターンを得る」に変更
- 「薬学」が、100%発動するよう調整
- 一部の状況において、敵エナジーが回復しなくなる不具合の修正
- 高品質/最高級の性能を、それぞれ+10→50%/+20→+125%に変更
- (レベルはそのままに、2/4合成した能力値になる計算)
- 「闇神の加護」を、「+3以上のみ、通常攻撃がヒットするほどそのターンに与えるダメージが増える」に変更
- 「徒手空拳」を、「メインスロットが空のとき、アタックダメージが2倍になる」に変更
- 「大魔法」が、「エナジー消費無視能力が発動したとき」の条件に変更(月輪の塔のダンジョン効果は適用されないよう修正)
- 合成済みアイテムの解体で得られるジャンクの計算式を調整
- 一部素材アイテムの神具生成出現頻度を上方調整
- 深層攻略時の神具生成ラインナップに、高レアリティアイテムが追加されやすくなるよう調整
- オリハルコン使用時、結果アイテムの性能が4合成したときと同値になるよう修正
- 「誘惑する美貌」の効果ターンを2ターンに変更
- 修正
- ホリィのセリフを一部修正
- スキル画面において、手順によって選択していないスキルの説明が表示されてしまう不具合の修正
- パワードレインの発動が正常にログ表示されていない不具合の修正
- 永劫の魔窟以外で1000Fを初クリアしたときに、ダイアログ上の総挑戦回数表記が0になる不具合の修正
- 一部武器のアイコンを左右反転(ホリィが柄で殴ってしまうため)
- 一部の方法で与えられた状態異常がログに表示されない不具合の修正
- 一部のテキストを修正
- 「情報」モードで比較機能をオフにしていても装備品は比較されてしまう不具合の修正
- ダイアログが表示されているときには、ホリィのタッチ判定がなくなるよう修正
- 「最後に合成されたアイテムを選択する」機能が正常に動作していない不具合の修正
- 「理性」所持時、装備由来のスキルは装備部位順に付与されるよう修正
- 一部ケースにおいて、「無詠唱召喚」の効果が発動しない不具合の修正
- 感染の効果で敵に状態異常が正常に付与されない不具合の修正
- 神魔戦跡で手に入るアイテム一覧に、同アイテムが複数登録されている不具合の修正
- 冒険中に「ラフィの支援」が開始された後、「再挑戦」で冒険を開始するとパラメータ増加効果が反映されない不具合の修正
- 「ラフィの支援」の効果によって、パラメータが上限を超えて表示されてしまう不具合の修正
- 一部の画面でのアイテム検索で、ひらがな或いはカタカナで入力してもアイテムが正常に検索されない不具合の修正
- 所持アイテム数がマイナスになってしまう事がある不具合の修正
- 一部ケースにおいて、装備解除された装備品が未合成一覧でない位置に表示されてしまう不具合の修正
- スキル説明箇所をタッチしても選択されているスキル以外のスキル説明が表示されてしまうケースがある不具合の修正
- アイテムの持つパラメータ値が、そのパラメータの上限を超えないよう修正
- 冒険終了後直接アイテム画面やショップ画面に移動した直後、右クリックしたときに本来の想定とは異なる画面が閉じられてしまう不具合の修正
- 長時間プレイしたときにメモリリークが発生してしまう問題を一部修正
- ユーティリティ設定画面で、チェックボックスをタッチしても設定変更できるよう修正
- 一部実績内容が重複していた不具合の修正
- シールドでダメージを軽減したとき、死亡ログの表記被ダメージが減少した表記になってしまう不具合の修正
- 24時間に1回、「最後にプレイしたデータ」が別データに変わってしまうことがある不具合の修正
- 日本語以外の言語設定でも一部表記が日本語になっている不具合の修正
- 「最後に合成されたアイテムを選択する」ユーティリティが正常に機能しない不具合の修正
- 「被弾時ダメージ」などのクリティカル率が、自分ではなく敵のクリティカル率を参照してしまっている不具合の修正
- 「召喚の極意」に「ダメージ+n%」効果が適用されない不具合の修正
- 神具生成画面でロストした装備品を一括買い戻ししたとき、直後に所持アイテム一覧に表示が反映されない不具合の修正
- 自動解体と自動保護を同時に使用したとき、自動保護が正常にされないことがある不具合の修正
[ English ]
- New Features
- New content added (they will be available in Season mode)
- Addition of high-level dungeons
- First season “Dawn” held
- New costumes and hairstyles added
- Added a special mission to commemorate the 100,000th user (until 6/16)
- Added “My Surroundings” ranking
- Added new achievements
- (Along with this, the additional possession limit gained by the number of achievements will also increase)
- Introduction of rune materials
- (Along with this, the old rune essence can be converted into rune materials in bulk from the submenu of the warehouse)
- Added achievements for each platform
- Improvements
- Support for scaled-down display of the item column (scale the magnification rate so that 6-12 items can be displayed per line)
- When an item is lost, a dialog box will appear informing you that you can buy the item back from the tool generator
- Adjusted the display position of the shield bar.
- Skill hit multipliers are now displayed separately (only when they are not 100%)
- When selecting “Sort by Equipment Part” in the sort order, synthesized and un-synthesized items are now displayed in the same order.
- Added shortcut to open Holly’s parameter screen from the home screen.
- Changed the on/off icon for utility settings.
- Changed the sound effect played when a rare 5 item is dropped to a more luxurious sound.
- Indicated in the battle log which state abnormality it was performed against and how many accumulated values were increased when resisting.
- The combat log now displays a ruled line every time you move floors.
- Adjusted the search text display position in the search condition screen.
- Added notation of actual HP/Energy values during battle.
- Increased combat speed limit.
- Fixed the display of equipment and materials for comparison.
- Now displays the hit rate when an attack hits.
- Some abilities now show up in the log when they are activated.
- Introduced a slower combat speed than the current one.
- The reason for resurrection is now shown in the battle log.
- Some UI tweaks
- Added new settings to utility settings: “Limit sorties when heart is 0”, “Automatically update target floor when challenging the deepest level”, and “Automatically load last saved search criteria”.
- When deleting play data, you can now enter the name of the play data.
- Fixed the problem of temporary protection not being removed when “dismantling all unprotected items” is done on the adventure end screen.
- Balance adjustments
- Revamped the demon curse structure.
- Added a Demon Curse to 6000/9000F.
- Revamped the crafting table (items that can be made with the crafting hammer will be changed).
- Changed so that you cannot participate in all rankings when using the warehouse.
- This is a temporary fix for v1.1.0.
This will not apply when retrieving data from the warehouse. - Adjusted upward the amount of “Influence + n” ability gained from equipment.
- Adjusted downward the amount of “Hit +n” ability gained from equipment.
- Adjusted downward the amount of “Max Attacks + n” ability gained from equipment (base value will remain the same, but the calculation result will change when you level up with pearls, etc.)
- Downwardly adjusted the “Revive + n” ability obtained from equipment (the base value remains the same, but the calculation result will change when you level up with pearls, etc.)
- Adjusted upward the base hit rate of some attack skills.
- Effects that increase the amount of experience or junk gained by a multiplier have been changed from multiplying everything to adding the multiplier (e.g. 2x + 3x would currently result in 6x the amount gained, but now +100% + 200% will result in 4x).
- Raised the junk possession limit to 999,999,999.
- Added the ability to block the revive effect of both sides to the effect of “Heat Wave”.
- Expanded the matching range in PvP dungeons.
- Changed specifications so that if you “give up” before the outcome of the battle is determined, it will be treated as a withdrawal and you will no longer lose your heart.
- (The number of challenges will increase)
- Changed so that after 1000F, the target floor will be unlocked 1000F at a time for each deepest level cleared.
- Changed “Scout” to “Gain invisibility/2 turns each time you defeat an enemy.
- (Invisibility means that normal attacks will always be avoided.)
- Hide” has been changed to “Gain invincibility/5 turns each time you avoid an enemy.
- Pharmacy has been adjusted so that it activates 100% of the time.
- Fixed an issue where enemy energy would not heal in some situations.
- Changed the performance of High Quality and Highest Quality from +10 to +50%/+20 to +125% respectively.
- (Calculated to be 2/4 composite ability value with level unchanged)
- Dark God’s Blessing has been changed to "Only +3 or more attacks will deal more damage that turn as they hit.
- Blank Fist has been changed to ‘Attack damage is doubled when the main slot is empty’.
- Grand Magic has been changed to "When the ability to ignore energy consumption is activated”.
- Adjusted the formula for calculating the junk obtained from disassembling synthesized items.
- Adjusted upward the frequency of some material items appearing in divine tool generation.
- Adjusted to make it easier for high rarity items to be added to the equipment generation lineup during deep level attacks.
- When using orichalcons, the performance of the resulting item will now be the same as when synthesizing four.
- Changed the effect turn of “Seductive Good Looks” to 2 turns.
- Fix
- Fixed some of Holly’s lines.
- Fixed a bug in the skills screen where the description of a skill that was not selected would be displayed depending on the procedure.
- Fixed an issue where the activation of Power Drain was not being logged properly.
- Fixed an issue where the total number of attempts in the dialog box would be zero after clearing 1000F for the first time outside of the Eternal Grotto.
- Some weapon icons have been flipped to the left and right (because Holly would hit with the handle).
- Fixed a bug that prevented the log from showing abnormalities caused by certain methods.
- Fixed some text.
- Fixed an issue where equipment would still be compared even if the compare function was turned off in “Info” mode
- Fixed an issue where Holly’s touch would not be detected when a dialog was displayed.
- Fixed an issue where the “Select last synthesized item” function was not working properly.
- Fixed a bug where the “Select last synthesized item” function was not working properly.
- Fixed an issue where the effect of “Summon No Chant” would not trigger in some cases.
- Fixed an issue where the Infection effect would not properly inflict abnormalities on enemies.
- Fixed an issue where the same item was listed multiple times in the list of items available at the God and Demon Battlegrounds.
- Fixed an issue where Rafi’s Support would start during an adventure, and then when you started the adventure again, the increased parameters would not be reflected.
- Fixed an issue in which the parameters of Rafi’s Support were displayed in excess of the upper limit.
- Fixed an issue where the item search in some screens would not search for items correctly even if they were entered in hiragana or katakana.
- Fixed an issue where the number of items in your possession would sometimes become negative.
- Fixed an issue where, in some cases, unequipped equipment would be displayed in a position other than the uncombined list.
- Fixed an issue where touching a skill description would display a skill description other than the selected skill.
- Fixed an issue where the parameter value of an item would not exceed the upper limit of that parameter.
- Fixed an issue where right-clicking on an item or store screen after completing an adventure would close a different screen than expected.
- Fixed a memory leak that would occur when playing for a long time.
- Fixed an issue where you can change settings by touching the checkbox in the utility settings screen.
- Fixed an issue where some achievements were duplicated.
- Fixed an issue where the death log would show reduced damage when using a shield to reduce damage.
- Fixed an issue where the “last played data” would change to a different data once every 24 hours.
- Fixed an issue where some of the text would be written in Japanese even if the language setting was not Japanese.
- Fixed a bug that prevented the “Select last synthesized item” utility from functioning properly.
- Fixed an issue where the critical rate of “Damage When Hit” would refer to the enemy’s critical rate instead of your own.
- Fixed an issue where the “Damage +n%” effect was not being applied to “Summoning Mastery”.
- Fixed an issue where buying back a batch of lost equipment in the equipment generation screen would not immediately be reflected in the item list.
- Fixed an issue where automatic dismantling and automatic protection would not work properly when used at the same time.