[日本語]
-
[追加] 初シーズンイベント、6/5開幕!
-
[追加] プレイモード選択機能
-
[追加] ハードモード
- [追加] ランダムプレイ
- [追加] 新冒険アイテム追加
- [追加] メインミッション追加
- [追加] ウィークリーミッション追加
- [追加] クリア率ランキング追加
- [追加] 冒険オーバービュー機能を追加(冒険画面のヘルプボタン右隣)
- [追加] 新しいランダムイベントの追加
- [追加] チュートリアル追加
-
[追加] ノーマル難易度でのみ、ゲーム開始時に『エコのテレポート』を3個獲得 (全滅時、自動消費して敵から逃走します)
- [改善] サーチ、アイテム一覧をタブ化
- [改善] パフォーマンス改善
- [改善] 冒険アイテム売価を一覧詳細で表示
- [改善] フィールドスキルの効果説明読むボタンを一覧に追加
- [改善] 冒険画面でズーム率を変更しても、現在のマップ位置中央を焦点にズームイン・アウトするよう修正
- [改善] アイテムの消費をニュースアイコンに表示しないよう変更
- [調整] ダンジョンを進行するたび、そのダンジョンの期間を延長するよう修正
- [調整] 宿泊で日数型デバフも治るよう修正
- [調整] フィールドスキルのクールダウン下限を1に設定
- [調整] 『理解力』で一度に複数スキルレベルが上がった時には、上昇量が倍になるよう修正
- [調整] 一部のキャラ性能を調整
- シリルの絆アビリティ構成を変更
- 『戦の天才』を多段ヒット型に変更
- 『瀉血』に耐性獲得を追加、HP消費を追加、クールダウンを下方調整
- 『イカサマ』の成功確率を1個につき50%に設定
- 『素材解析』の成功確率を1個ごとに適用される形に変更
- [修正] 前の冒険で拾った装備品を次の冒険の最初に入手できてしまう不具合の修正
- [修正] 日付が進んでいなくても魔王城などのLvが変動する不具合の修正
- [修正] 一部の実績が反映されない不具合の修正
- [修正] 観察結果が実際の行動と一致しない不具合の修正
- [修正] 『透明化』が機能していない不具合の修正
- [修正] 進捗が100%を超えたマップポイントが残ってしまう不具合の修正
- [修正] スタンピードなどの攻撃対象と追加効果対象が分かれてしまう不具合の修正
- [修正] サーチリストの街道に『調査』による★アイコンが出ない不具合の修正
- [修正] フィルスピリットが機能していない不具合の修正
- [修正] 図鑑の先頭に汎用行動が表示されてしまっている不具合の修正(『攻撃』と『何もしない』)
- [修正] 魔法剣を使うと次の行動選択肢が表示されず,進行不可能になることがある不具合の修正
- [修正] 拡散攻撃で1アクションで2体を撃破した場合、ソウルハーベストが1体分しか発動されない不具合の修正
- [修正] 特定条件下において、追加で付与した状態変化がターンや日数などの条件が異なる既存状態変化に加算されてしまう不具合の修正
- [修正] 「集落解放不可」を「サポーターRank上昇無効」に名称変更
- [修正] 探検隊の効果が発揮されない不具合の修正
- [修正] 100%以上保持したガッツが100%発動してしまう不具合の修正
- [修正] 『感染』が正常に動作しない不具合の修正
- [修正] 混乱中に逃走すると、意図しないメッセージが表示されてしまう不具合の修正
- [修正] 『フレイミングハート』が正常に機能していない不具合の修正
- [修正] 『光線のるつぼ』によってHPが1未満にならないよう修正
- [修正] 装備パーツで付与した効果が即座に反映されない不具合の修正
- [修正] 一部環境において冒険準備画面のニュースバナーが表示されない不具合の修正
- [修正] ドロップアイテム一覧の★表示色が稀に本来のものと違う色になっている不具合の修正
- [修正] 装備拾得画面で特定のアイテムを使用すると、直前に選択したマップポイントに勝手に再進入してしまう不具合の修正
- [修正] 一部のテキストを修正
- [修正] 一部UIの調整
[English]
-
[Add] First season event will come from 5 June!
- [Add] Play mode selection
- [Add] Hard mode
- [Add] Random Play
- [Add] Add new adventure item
- [Add] Add Main Mission
- [Add] Weekly Mission Added
- [Add] Clear rate ranking added
- [Add] Add adventure overview function (help button right next in adventure screen)
- [Add] Add New Random Event
- [Add] Added tutorial
- [Add] You will earn 3 “Teleport of eco” if it is normal difficulty. (You will consume it to escape from the combat on defeat automatically.)
- [Improvement] Search, tabbed item list
- [Improvement] Performance improvement
- [Improvement] Display adventure item selling price in list details
- [Improvement] Add effect button to list of field skill effects
- [Improvement] Even if the zoom factor is changed on the adventure screen, the current map position center is zoomed in / out to focus.
- [Improvement] Changed consumption of item to not be displayed on the news icon
- [Adjustment] Every time you advance a dungeon, the dungeon period is extended.
- [Adjustment] Fixed to cure day type debuff in accommodation
- [Adjustment] Set the field skill’s cool-down lower limit to 1
- [Adjustment] Corrected to double the amount of increase when more than one skill level is raised at once in “Intelligence”
- [Adjustment] Adjust some character performance
- Changed Cyll’s Link Ability
- Changed “war genius” to multistage hit type
- Add resistance gain to “Blood loss”, add HP consumption, adjust down cooldown
- Set the success rate of “Cheating” to 50% per piece
- Change the success probability of “Material analysis” to a form that is applied one by one
- [Fix] Fixed a bug where equipment picked up in the previous adventure can be obtained at the beginning of the next adventure
- [Fix] Fixed a bug where Lv such as Magus Castle fluctuates even if the date is not advanced
- [Fix] Fixed a bug that some achievements are not reflected
- [Fix] Fix the bug that the observation result does not match the actual behavior
- [Fix] Fixed a bug that “Transparency” is not working
- [Fix] Fixed a bug that map points with progress over 100% remain
- [Fix] Fixed a bug that target of attack such as stampede and target of additional effect are divided
- [Fix] Fixed the bug that ★ icon does not appear by “survey” on the search list’s highway
- [Fix] Fixed a bug that PhilSpirit doesn’t work
- [Fix] Fixed a bug that general behavior is displayed at the top of the picture book (“Attack” and “Do nothing”)
- [Fix] Fixed the bug that the following action options are not displayed when using magic sword and it becomes impossible to progress
- [Fix] Fixed a bug that only one soul harvest can be triggered if you spread 2 attacks in 1 action.
- [Fix] Under a specific condition, correction of the problem that the state change added additionally is added to the existing state change which has different conditions such as turn and days
- [Fix] Change the name of “Settlement Release Unavailable” to “Supporter Rank Rise Invalid”
- [Fix] Fixed a bug that can not show the effect of the expeditionary team
- [Fix] Fixed bug where guts kept 100% or more triggered 100%
- [Fix] Fixed a bug that “infection” does not work properly
- [Fix] Fixed a bug that an unexpected message is displayed when running away during confusion
- [Fix] Fixed a bug that “Flameing Heart” is not functioning properly
- [Fix] Correction to make HP not less than 1 by “A crucible of light”
- [Fix] Fixed a bug that the effect given to the equipment part is not reflected immediately
- [Fix] Fixed a bug that news banner of adventure preparation screen is not displayed in some environment
- [Fix] Fixed a bug that the color of the drop item list is rarely different from the original color
- [Fix] Fixed a bug that when using a specific item in the equipment pick-up screen, it re-enters the map point selected immediately before.
- [Fix] Modify some text
- [Fix] Adjustment of some UI