大変長らくお待たせいたしました。
オープンベータテスト実施のお知らせと、リリースに向けた開発スケジュールをお伝えいたします。
Thank you for waiting very long.
Just now I announce about the open beta test and the development schedule to release.
[[MORE]]
オープンベータテストについて – About Open Beta Test
リリースまでに、オープンベータテストを以下の期間に実施いたします。(全てJSTです)
※期間は予告なく変更される場合があります。
By the time of release, open beta test will be opened in the following period. (All are JST)
* The period may be changed without notice.
第1期オープンベータテスト – Open Beta Test Stage 1
- 2018/12/25(火/Tue) 15:00~2018/12/28(金/Fri) 15:00
-
2019/1/8(火/Tue) 15:00~2019/1/11(金/Fri) 15:00
-
2019/1/15(火/Tue) 15:00~2019/1/18(金/Fri) 15:00
内容 – Detail
- 『冒険者アレックス』『星読みのカーミラ』のみ使用可能
- ショップ、ランキング、図鑑などの機能は未解放
- アミュレット・オラクルは購入はできませんが、冒険中に入手したものは使用可能
- PvP、エンドレスダンジョン系のコンテンツは未解放
- 日本語のみ
- この期間には、テスト中に大きな変更を加える事はありません。
- Can use “Alex” and “Carmilla” only.
- Can not use shop, ranking, dictionary functions.
- Can not purchase any amulets or oracles but you can pick them up during adventure.
- Can not enter PvP or Endless dungeons.
- Can choose Japanese language only.
- Big changes will not be added in this stage.
テスト目的 – Purpose
第1期では、クリティカルな不具合の確認、プレイフィール(遊んだ手応え)のフィードバックを目的としています。
「より快適にプレイできる機能の追求」と「たとえ同キャラでも、遊ぶごとに違った戦略を試したくなる奥深さ」をベータテスト期間に洗練したいと考えており、存在しない機能の提案についても受け付けます。
この時期にいただいた提案を実装するのは、第2期になります。
In the first stage, I am aiming for finding critical bugs and feedback of play feel.
I want to refine “Playing Comfort” and “Replayability” in the beta test period, so please feel free to suggest functions if possible.
All suggession will be applied in second stage.
第2期オープンベータテスト – Open Beta Test Stage 2
- 2019年3月上旬~ (From early march 2019)
内容 – Detail
- 複数のキャラクターが使用可能(全ては解放しません)
- 一部のショップ、ランキング、図鑑などの機能を解放
- PvP、エンドレスダンジョン系のコンテンツを一部解放
- 日本語・英語を用意
- この期間には、高頻度(多いときに1日複数回)での更新が行われます。
- Can use some characters. (Not all).
- Can use shop, ranking, dictionary functions. (Not In-App purchase included)
- Can enter PvP or Endless dungeons.
- Can choose Japanese or english language.
- Will be updated very frequently. (Multiple update daily)
テスト目的 – Purpose
第2期は、リリースに向けて調整を行っていくフェイズです。
リリース時に必要になる機能のほとんどをこのフェイズで確認する他、バランス調整まで行っていきます。
一部の実装予定内容は、v1.0.1、あるいはv1.1.0以降の実装になる場合があります。
In the second stage, I will make Ending Days prepared for release.
In addition to confirming most of the functions required at the time of release at this phase, I will continue to adjust game balance between characters.
Some planned change may be added in v1.0.1, v1.1.0 or later.
リリース予定 – Release plan
2019年4月中旬のリリースを目標に開発を進めております。
2019年2月にはBuriedbornes v3.0.0アップデートを予定しており、1~2月は開発が一旦停滞しますが、ご理解いただけましたら幸いです。
I am planning to release Ending Days April 2019.
参加方法・参加規約 – How to join and Agreement
参加方法と参加規約は、ベータテスト開始時に告知いたします。
I will announce how to join and beta test join agreement at the start of the beta test.
よろしくお願いいたします。