- 2019.10.09 2項目追記しました。(Added 2 changes.)
- 2019.10.09 v1.2.0がリリースされました。(Released.)
- 2019.10.07 作成(Created.)
参考記事(Reference): v1.2.0 リリース予定のお知らせ – About incoming major update v1.2.0
[日本語]
- [追加] 新シーズンイベントの開幕 (2019/10/16~、2019/12/18~)
- [追加] 新アイテム「クロノスコープ」と新機能「歴史解析」を追加
- クロノスコープと最大5つの不要なアミュレットを消費して、育成用アイテムに変換します。
- 消費するアミュレットの数が増えるほど、報酬の質・量・解析にかかる時間が増えます。
- [追加] 新アイテム「ステラトークン」と新チェスト「ステラチェスト」を追加
- ウィークリーミッションの報酬はステラトークンになり、ステラチェストから育成用アイテムが入手可能です。
- 新しいウィークリーミッションは、初週はスペシャルミッションとして提供され、10/16からウィークリーミッションになります。
- [追加] 難易度「ベリーハード」「エクストリーム」を追加
- 各ゲームモード選択後、難易度選択を行います。
- これに伴い、ベリーハード以上攻略を条件とした新たなメインミッションが追加されます。
- [追加] 新マップポイント「タスク」を7種類追加しました。
- 戦闘なし、1日経過でボーナスを得られるマップポイントです。
- [追加] 新しい潜在アビリティを導入
- 旧潜在アビリティはリセットされ、PPは割振り前に戻ります。
- 高Rankアビリティは、習得時にRankに応じたPPを消費します。高Rankアビリティを習得するには、1つ下のランクのアビリティを同数習得する必要があります。
- Rank2アビリティを覚えるには、まずRank1アビリティを1つ覚える必要がある
- Rank2アビリティを2つ覚えるには、Rank1アビリティを2つ覚える必要がある
- [追加] 装備能力に「? 未鑑定」を追加
- 集落を解放するとき、鑑定されます。通常よりも高レベルの能力が付与されます。
- [追加] アイテムショップで「出撃セット上限購入」を追加
- [追加] アイテムショップで「回想の欠片→宝玉」「回想の宝玉→結晶」の交換メニューを追加
- [追加] 「ゲームを保存する」ボタンを追加
- 設定画面から実行できます。
- [追加] スペシャルサンクス一覧を設置
- ご支援いただき、本当にありがとうございます!
- [追加] 「ゲームユーザの復元」機能を追加
- Google Play Games, Game Centerあるいはmogera.jpのアカウントに連携されたユーザを復元できます。
- [改善] 新アミュレット管理画面の作成
- 保護機能が追加
- 装備したアミュレットは自動で保護され、保護解除できなくなります。
- [改善] v1.1.X以前の冒険での続行ができないようダイアログ表示
- お詫びとして、100クロノシャードを配布いたします。
- [改善] 直接使用可能な消耗品に「★」「■」の表記を追加
- [改善] チュートリアルを追加
- [改善] プレイヤー側に「混乱」「石化」などのアイコン表示を追加
- [改善] 図鑑機能を改良
- キャラクター、サポーター、ライバル、モンスターの大きな画像を表示
- 敵キャラクターのスキル、アビリティを表示
- 伝説の武具の持つアビリティ説明を表示
- アビリティセットに対応した各アビリティを一覧表示
- [改善] 冒険準備画面、冒険中のキャラクター画像をバストアップに変更
- [改善] 簡易ステータスリストの表示を改善
- デバフを先頭に表示し、文字色を赤く変更
- [改善] ダンジョンメニューから「芳しい寄せ餌」が使用可能
- [改善] 冒険中、冒険準備画面に持ち出しているゴールド額を表示するよう修正
- [改善] 冒険準備画面から「諦める」が可能になりました。
- ゴールドなどを自動で持ち帰ります。
- [改善] 「観察」で確認できる敵ステータスについて、重複した項目を合算したものを表示するよう修正
- [改善] サーチ一覧に、賞金首の所在表記を追加
- [改善] バックアップコードの再使用が可能になりました。
- ただし、新しく発行された場合は古いコードは使用不能になります。
- [調整] ダンジョンで装備品がドロップするタイミングを調整
- [調整] ティンカーハンマーを廃止(新UIから、アイテムなしで解体可能になりました)
- ティンカーハンマーは、新アイテム「クロノスコープ」と1:1で交換可能です。
- [調整] アミュレットの所持上限が設けられました。(500)
- 上限を超えていると、「冒険開始」「チェスト購入」ができません。
- [調整] 幾つかの冒険アイテムの出現を停止しました。
- 各種属性耐性ポーション
- タフネス、メンタルポーション
- 幸運のお守り
- 力の霊薬
- 覚醒石 → サブクエスト報酬では、AP+1を直接付与
- 成長の証 → サブクエスト報酬では、Lv+Xを直接付与
- 古の棺 → サブクエスト報酬では、ランダムな伝説の武具を直接付与
- [調整] 初心の書使用後、再習得したスキルのスキルレベルが元のスキルレベルに戻るよう修正
- [調整] 指南書系アイテムを入手した時点でアビリティセットを獲得するよう修正、あわせて自動売却価格を下方調整
- [調整] 真・魔王は出現しなくなります。
- これに伴い、真・魔王関連のミッションが撤廃されます。
- [調整] 回想の結晶でPPを最大30まで上昇させられるようになりました。
- [調整] 難易度別であっても同一プレイモードでは1つのランキングに統合されます。
- 上位難易度でクリアした場合は、日数に依らず下位難易度よりも高いスコアとして計上されます。
- [調整] 装備交換を諦めたときの消耗品獲得を撤廃 → パーティメンバー全員の既存装備3部位の各Lvを+1する仕様に変更
- [調整] 同一名称を持つキャラクターを同時にパーティ・キャストに編入できないようになります。
- これは、既存キャラと同名で別称号を持つキャラクターが実装されるための仕様です。
- [調整] “暗躍”の最終日に戦うライバルが、逃げるようになりました。
- HPをある程度減らすと、撃破しなくても戦闘が終了します。
- [調整] 敵のBrave回復量に上限を設けました。
- [調整] 高難易度時あるいは一部のボスが2回行動するようになりました。
- [調整] ノーマルの難易度を下方調整し、ハードの難易度を上方修正しました。
- [調整] 各パラメータの計算式を一新し、高レベル帯においてパラメータが緩やかに上昇するよう調整しました。
- [調整] 成長性を100%以上獲得する事で複数レベルが上がるようになりました。
- [調整] 命綱の効果によって、逃走時には日数が一切経過しなくなりました。
- [調整] 「巧妙な誘導」の効果を変更しました。
- [調整] 「ヘルミナシンボル」の効果を変更しました。
- [調整] 「イカサマ」「素材解析」の発動確率を調整しました。
- [調整] 「鍛鉱石」「芳しい寄せ餌」のレアリティと効果量を上方調整しました。
- [調整] 手に入る装備品のレベルがキャラクターのレベルによって決定されるよう修正しました。
- [調整] ライバル、サポーターがいるエリアに進出することで、FindあるいはRankが+1されるようになりました。
- [調整] 「目には目を」は100%発動せず、確率発動になりました。
- [調整] 「宿泊する」や集落で日数型バフが消失しなくなりました。
- (v1.2.0では「デリシャスミール」で消失しますが、この仕様はv1.3.0で修正し、同様にデバフのみ消失するようになります)
- [調整] 一部の能力が装備品から出現しなくなりました。
- [調整] 王国軍進攻を攻略することで、永続的な「敵レベルダウン+5」を得るようになりました。
- [調整] 王国軍進攻の攻略日数を5→3日に変更しました。
- [調整] 攻略率の計算方法を一新しました。
- [調整] 「古の石版」の効果を変更しました。
- [調整] 「策略」の効果を変更しました。
- [修正] サーチフィルタ「友好」に取引が表示されない不具合の修正
- [修正] アタック、スペルを増やす効果が+100までしか増やせない不具合の修正
- [修正] キャラクター情報を開くタッチ範囲を拡大
- [修正] 「エナジーボルテクス」でスペルダメージが+25しか増えない不具合の修正(実際は+25%)
- [修正] 一部のスキルでカットインの文字が見切れる不具合の修正
- [修正] 変転の砂の効果で2番目のアビリティセットが1番目のものと同じになってしまうことがある不具合の修正
- [2019.10.09 調整] 使い魔やランダムイベントで、王国軍進攻が完了するようになりました。
- [2019.10.09 調整] パーティのレベルが上がりやすくなりました。(低レベルの敵と戦っても必ず最低でもLv+1されます)
[English]
- [Addition] New season event starts (2019/10/16 ~, 2019/12/18 ~)
- [Added] Added new item “Chronoscope” and new function “Historical analysis”
- Consumes a chronoscope and up to 5 unnecessary amulets to earn training items.
- The more amulets you consume, the more quality, quantity, and time it takes to analyze.
- [Added] Added new item “Stella Token” and new chest “Stella Chest”
- Weekly mission rewards will be Stella tokens, and training items are available from stella chests.
- The new weekly mission will be offered as a special mission in the first week and will be a weekly mission from 16 Oct 2019.
- [Added] Added “Master” and “Extreme” difficulty levels
- After selecting a game mode, select the difficulty level.
- Along with this, a new main mission will be added.
- [Added] New potential abilities
- The old potential ability is reset and the PP returns to the pre-allocation.
- High Rank abilities consume PP according to Rank.
- To learn a high rank ability, you need to acquire the same number of abilities of the next lower rank.
- To learn a Rank2 ability, you must first learn a Rank1 ability.
- To learn 2 Rank2 abilities, you need to learn 2 Rank1 abilities.
- [Added] Added 7 new map points “Task”.
- This is a map point where you can get bonuses in 1 day without a battle.
- [Added] Added “? Unidentified”
- You can identify them when releasing a village. A higher level of ability is granted.
- [Added] Added “Purchase Loadout limit” in Item Shop
- [Added] Added “Fragment of memory → Orb” and “Orb of memory → Crystal” exchange menu at Item Shop
- [Added] Added “Restore Game User” function
- You can restore users linked to Google Play Games, Game Center or mogera.jp accounts.
- [Added] Added “Save Game” button
- It can be executed from the configure screen.
- [Added] Added Special Thanks
- Thank you very much for your support!
- [Improvement] Creating a new amulet management screen
- Added protect amulets function.
- Equipped amulets are automatically protected and cannot be unprotected.
- [Improvement] Dialog displayed so that adventures before v1.1.X cannot continue
- As an apology, we will give 100 Chronoshards.
- [Improvement] New image size on Adventure preparation screen or Adventure screen (Bust-up)
- [Improvement] Added “★” and “■” to consumables that can be used directly
- [Improvement] Added tutorial
- [Improvement] Added icons such as “Confusion” and “Petrify” on the player side
- [Improvement] Improved collection list function
- Display large images of characters, supporters, rivals, and monsters
- Displays skills and abilities of enemies
- Displays the ability explanation of the legendary armor
- Displays a list of abilities that correspond to the ability set
- [Improvement] Improved display of simple status list
- Debuff is displayed at the top and the color is changed to red
- [Improvement] “Lavish bait” can be used from the dungeon menu
- [Improvement] Displays gold amount on adventure preparation screen during adventure.
- [Improvement] It is now possible to “abandon” from the adventure preparation screen.
- You can take gold and other rewards automatically.
- [Improvement] Fixed enemy status that can be confirmed by “observation” to display the sum of duplicate status.
- [Improvement] Added location of bounty in search list
- [Improvement] The backup code can be reused.
- However, the older code becomes unusable when newly published.
- [Adjustment] Adjusted when equipment drops in the dungeon
- [Adjustment] Disabled Tinker Hammer (Now amulets can be sold without any items from the new UI)
- Tinker hammers can be exchanged 1:1 with the new item “Chronoscope”.
- [Adjustment] The upper limit of possession of Amulet has been established. (500)
- If you have 501+ amulets, You can not start adventure or purchase any chests.
- [Adjustment] Some adventure items have stopped appearing.
- Element resistance potions
- Toughness, mental potion
- Good luck charm
- Elixir of Power
- Awakening stone → AP +1 is directly granted for subquest rewards
- Proof of growth → Lv +X is directly granted for subquest rewards
- Ancient rose → Random legendary weapons are directly granted in subquest rewards
- [Adjustment] Skill level of the re-learned skill will be returned to the original skill level after using the Book of Nostalgic
- [Adjustment] Now you will learn new ability set when you earn books. Books of ability set have now less auto-sell price.
- [Adjustment] True Satan no longer appears.
- Along with this, missions related to True Satan will be disabled.
- [Adjustment] Potential points can be raised up to 30 by Crystal of memory.
- [Adjustment] Even if the difficulty level is different, the same play mode will be combined into one ranking.
- If you clear the upper difficulty level, it will be counted as a higher score than the lower difficulty level regardless of the number of days.
- [Adjustment] Now if you abandon a picked gear, gear level of all members will be increased +1. (No item rewards)
- [Adjust] Characters with the same name can no longer be entered to the party or cast at the same time.
- [Adjustment] Rivals fighting on the last day of “Secret” will now escape on low HP.
- [Adjustment] Added an upper limit on enemy Brave recovery.
- [Adjustment] High difficulty or some bosses now act twice.
- [Adjustment] The difficulty level of normal has been adjusted downward, and the difficulty level of Hard has been revised upward.
- [Adjustment] The calculation formula for each parameter has been renewed, and the parameter has been adjusted to rise gradually in the high level zone.
- [Adjustment] Gaining 100%+ Growth will increase multiple levels.
- [Adjustment] Due to the effect of the Lifeline, the number of days does not elapse after the escape.
- [Adjustment] Changed the effect of “Clever induction”.
- [Adjustment] Changed the effect of “Helmina symbol”.
- [Adjustment] Adjusted the activation probability of “Cheating” and “Material Analysis”.
- [Adjustment] Increased the rarity and effect amount of “Forgestone” and “Lavish bait”.
- [Adjustment] The level of equipment will be determined by party character level.
- [Adjustment] Find or Rank is now incremented +1 when entering an area with rivals and supporters.
- [Adjustment] “Eye for an eye” is not activated 100%.
- [Adjustment] Days-type buffs no longer disappear in “Inn” or in villages.
- (In v1.2.0, it disappears with “Delicious Meal”, but this will be fixed in v1.3.0 so that only debuffs will disappear as well.)
- [Adjustment] Some abilities no longer appear from equipment.
- [Adjustment] Now gains a permanent “enemy level down +5” by clearing “Invasion”.
- [Adjustment] Changed the capture days of Invasion from 5 to 3 days.
- [Adjustment] The calculation method of the conquest rate has been renewed.
- [Adjustment] Changed the effect of “Old lithograph”.
- [Adjustment] Changed the effect of “Trick”.
- [Fixed] Fixed bug that Shop can not be displayed in search filter “Friendship”.
- [Fixed] Fixed bug that attack and spell increase effect can only be increased to +100.
- [Fixed] Expand touch range to open character information in adventure screen.
- [Fixed] Fixed a bug where spell damage increased only by +25 in “Energy Vortex” (actually +25%)
- [Fixed] Fixed bug that cut-in texts can be cut off for some skills.
- [Fixed] Fixed 2nd ability set may be the same as the first one due to “Kaleidoscopic sand” effect.
- [2019.10.09 Adjustment] “Invasion” will be now completed with consuming minions or random events.
- [2019.10.09
Adjustment] Your party member level will increase by at least 1 after the combat.