[日本語]
- プレイアブルキャラクターの変更
- アロンソ・フユを外し、イオナ・マイト・ガアプ・ルフレヒトを選択可能にしました。
- この変更は、ベータバージョンのみのものです。
- 『潜在能力の解放』実装
- 『回想の欠片』を使用する事で、潜在ポイントを1獲得できます。
- 潜在ポイント1につき、1つの潜在アビリティが獲得可能です。
- キャラクター選択画面でキャラクター画像を選択する事で詳細画面が開きます。潜在能力の獲得はそこから可能です。
- ベータバージョンでは魔王を撃破することで『回想の欠片』が入手可能です。
- リリースバージョンでは、入手手段が変更されます。
- バトルログを実装
- 新基礎パラメータシステムと専用装備の導入
- 基礎パラメータは、レベルに応じて上昇するようになります。
- キャラクターは、それぞれ交換されない専用装備を1つ装備します。これのLvはキャラクターLvと連動し、また通常装備の3倍の基礎パラメータを持ちます。
- 基礎パラメータは3+1つの装備の合計で算出されます。
- キャラクターレベルは直接戦闘計算には使用されなくなります。
- 専用装備はキャラクターごとに初期能力を持ちます。専用装備には装備パーツあるいは融晶石・熔晶石のみ使用可能です。
- 専用装備に付与された能力は、キャラクターレベルアップに応じて自動的に成長します。
- サブクエストの報酬見直し
- 主な報酬がゴールドからキャラクターレベル・スキルレベル・アビリティポイントに変更されます。
- 装備を諦めた際のボーナスを追加
- 拾った装備品をそのまま捨てるときに限り、性能に応じた消耗品が代わりに入手可能になります。
- 石化・酸・シールド・AP回復効果の効果音の追加
- サポーターを長押しすることで、直接ショップメニューを開けるよう変更
- 使い魔の販売数を調整
- 同レベル未満の通常敵相手ではレベルが上がらないよう変更
- 初期ダンジョンレベルを変更
- 集落で休んだ直後は、日数経過によるBrave減少が起きないよう修正
- 賞金首、財宝、イベント、ランダムショップの入るために、そのエリアに進出している必要がある形に変更
- ボスモンスターの火力を下方修正、代わりにHPを上方修正
- 一部の絆クエストの内容を変更
- 研ぎ師の技の効果量とクールダウンを変更
- イベントで消えたマップポイントがサーチに残る不具合の修正
- 全てのスキルMOD効果が機能しない不具合の修正
- ランダムイベントで上昇する装備品の基礎パラメータ上昇量を下方修正
- 冒険中のクエスト一覧で、絆クエストの達成率が反映されない不具合の修正
- ギフトにサブクエスト・絆クエストの報酬が入ってしまう不具合の修正
- 財宝を探索させて使い魔を消費しても、財宝の地図が減らない不具合の修正
- キャラクター詳細画面でアイテム使用後キャラクター切り替えができなくなる不具合の修正
- アミュレットにつけられる名前を修正
- 言語変更後、ゲームを再起動するよう修正
- キャラクターの長押しに視覚効果を追加
- 描画パフォーマンスの向上
- 一部UI位置を調整
- 一部画像を修正
- 一部テキストを修正
[English]
- Changed playable characters
- Remove: Alonso, Fuyu
- Add: Iona, Might, Garp, Rufrecht
- These changes are for beta version only.
- Add “Potential” system
- You can use a “Fragment of memory” to add 1 potential point to any character.
- Your characters can learn any potential ability by 1 potential point.
- You can open character detail screen by pressing character image in preparing screen.
- In beta, you can earn “Fragment of memory” by killing the satan.
- In release version, you will need to do any other missions to earn “Fragment of memory”.
- Add Battle system
- New basic parameter system + Dedicataed gears
- Now basic parameters (Atk,Spl,Grd,Hrt) will be increased by level (of characters, gears etc).
- Characters have each dedicated gear. This level will be increased by character level. They have tripled basic parameters by normal gears.
- Now battle system will use not character level but each basic parameters.
- Dedicated gears have 2 abilities as default. You can use “Gear parts”, “Meltstone” or “Fusestone” to them.
- Abilities in your dedicated gears will be increased by level up.
- New Sub Quests
- Now you will earn character level, skill level or ability point by Sub Quests.
- Gear abandon bonus
- Now you will earn specific items by abandoning any gears you picked up.
- Add New sound effect
- Now you can touch supporters long to open shop menu.
- Adjust: Minion on shops.
- Adjust: Now your level will not be increased if your opponents are lower level and normal.
- Adjust: Default dungeon level.
- Adjust: After visiting villages, you will have full-recovered Brave. (No -10)
- Adjust: Now you need to enter any area to enter “Bounty”, “Treasu”, “Event” or “Shop” in them.
- Adjust: Now boss monsters have lower dealing damage, higher HP.
- Adjust: Changed Link Quests for some characters.
- Adjust: Changed “The skill of a sharpener” amount and cooldown.
- Fix: Now you will not see any map points in search list after they disappeared by events.
- Fix: Now Skill MODs will work correctly.
- Adjust: Basic parameters you earn by random events are reduced.
- Fix: Now quest list will show correct progression for link quests.
- Fix: Now gift list will not contain sub quest rewards or link quest rewards.
- Fix: Now you will consume your a map of treasure correctly.
- Fix: Now you will see “Change character” button after using consumable in character detail screen.
- Fix: Now amulets have more detailed name.
- Improve: Game will restart after changing language setting.
- Improve: Better performance.
- Improve: Now you can see visual effects on touching characters.
- Improve: Fix some UI positions.
- Improve: Fix some images.
- Improve: Fix some texts.